Minimális jelenlét, maximális részvét

Sós József kiállítása a Labor Galériában



Hogyan lehet a lehető legkevesebb mesterséges eszközzel megjeleníteni egy természeti tájat?
Milyen képet látunk, amikor a hallásunk és egy teremtett atmoszféra irányítja a gondolatainkat?
Lehet-e műalkotást/kiállítást csinálni anélkül, hogy szemetet termelnénk?
 
Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ a Labor Galériában Sós József, a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia-művész szakos negyedéves hallgatója. 
A Minimális jelenlét, maximális részvét című kiállítás alapját egy Maimonidész-gondolat adja: Maimonidész megkülönbözteti a valóság isteni képmását az ember alkotta kép bálványszerű képmásától. Sós e koncepció mentén továbbhaladva azt vallja, hogy manapság a valóság és a környezet (természeti környezet is) minden tekintetben ember alkotta kép – a Laborban bemutatott totális installációban ezt a feszültséget jeleníti meg. Projektje egyfelől az olyan atmoszférateremtő művészeti gyakorlatok sorába illeszkedik, mint Olafur Eliassoné, Pierre Huyghe-é vagy Philippe Parrenoé, másfelől épp az ilyen praxisok kritikáját fogalmazza meg azzal, hogy minimális eszközzel és anyagi befektetéssel éri el az állapotváltozást és teremti meg a „képet”.
 
Kiállító művész: Sós József
Kurátor: Mucsi Emese
 
Megnyitó: 2014. december 12. 19.00
A kiállítást megnyitja: Salamon Júlia
 
Helyszín: Labor Galéria, 1053 Bp. Képíró u. 6.
Megtekinthető: 2014. 12. 12 – 2014. 12. 20., hétköznap 16.00 és 19.00 óra között