HETI POP – Aukciós tolvajok, rekord a biennálén és Olafur Eliasson környezetbarát matricái

Az Artmagazin Online felületén hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.

 

Egy kedd esti aukció előtt – amit a Dorotheum aukciós házban tartottak – hétfőn eltűnt egy Pierre-Auguste Renoir festmény. A 120000 és 160000 euró közötti értékűre becsült alkotást nagy valószínűséggel hozzáértők lophatták el; az esetet videófelvétel rögzítette. A szóban forgó festmény az 1895-ös francia impresszionista tájkép, a Golfe, mer, falaises vertes.


A Doroteum aukciós ház Bécsben   forrás: artsy.net

Minden eddiginél több látogatót fogadott a vasárnap zárult 16. Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálé, melynek magyar kiállítását mind a közönség, mind a szakmai sajtó kedvezően fogadta. A május 26-án megnyílt építészeti seregszemlét – a szakmai napok csaknem 15 ezres közönségén felül – idén több mint 275 ezer látogató kereste fel, ami 6 százalékos növekedést jelent az előző, 2016. évi kiállításhoz képest. A kiállításon 63 nemzet vett részt; hat ország – köztük a Vatikán – első alkalommal szerepeltek. A Freespace címet viselő központi kiállításra – melynek főkurátorai az ír építészpáros, Yvonne Farrel és Shelly McNamara voltak – 71 építész kapott meghívást. A legjobb nemzeti pavilonnak járó Arany Oroszlán-díját Svájc projektje nyerte el, a főkurátori kiállításon a legkiemelkedőbb egyéni szereplő díjat pedig a portugál építész, Eduardo Souto de Moura kapta. Az idei Velencei Biennáléról Bene Zsófia és Salamon Júlia írt az Artmagazin Online-ra, ami az alábbi linken elérhető.


Fotó: ACME / flickr
 

Olafur Eliasson speciális matricákat tervezett a prémium bőröndöket gyártó RIMOWA márkának. A 46 természet-inspirálta matricát mind Olafur fenntarthatóságba, valamint a környezetünk ápolásába vetett hite ihlette. Az 500 darabos példányszámban gyártott és egytől egyig számozott matricák természetesen környezetbarát csomagolásban érkeznek. A meteorokat, köveket, organikus formákat ábrázoló matricák bevétele pedig mind Eliasson Little Sun Foundationját támogatja – azt az alapítványt, amely szeretné elérhetővé tenni a napenergiát a világ azon részein, ahol leginkább szükség van rá.


Forrás: designboom.com

Az IKEA összeállt Tom Dixon brit tervezővel, hogy elindítsanak egy városi gazdálkodási projektet, ami arra ösztönzi a városlakókat, hogy saját maguk termeljék az ételeiket. Olyan kertészeti termékeket és eszközöket fejlesztenek ki, amiket a városokban élők az otthonaikban is használhatnak élelmiszerek és gyógynövények termesztésére. A projekt célja az egészségesebb és fenntarthatóbb életmód ösztönzése és lehetővé tétele a városokban élő emberek számára, illetve arra is törekszik, hogy tudatosítsa, honnan származik az élelmiszer. A termékek 2021-ben világszerte elérhetők lesznek az IKEA áruházakban.


Forrás: dezeen.com

 

Forrás: designboom.com, artsy.net, MTI, dezeen.com