Egy elegáns öregúr birodalma: Giorgio Armani

A nyolcvanas éveiben járó Giorgio Armani ma egy világbirodalom feje. Korát meghazudtolva, fáradhatatlanul dolgozik, és sorra nyitja az üzleteket szerte a világon.

A kisfiú, aki felnőve a 20. századi dizájn egyik meghatározó alakjává vált, nehéz időkben látta meg a napvilágot. 1934-ben született Mussolini Olaszországában, Piacenzában, és már a gyermekkorát izgalmas események tarkították. A második világháború alatt súlyos balesetet szenvedett: társaival az utcán egy zacskó lőporra bukkant, amely felrobbant, és a kis Giorgio hat hetet töltött kórházban az elszenvedett égési sérülések miatt.
Életét azonban nem a negatív események határozták meg, kezdettől fogva az ambíció és a nagy célok vezérelték. Először orvos akart lenni, de húszas éveiben érdeklődni kezdett a divat iránt, így két év múlva megszakította tanulmányait, és Milánóba költözött. 1957-ben egy divatüzlet kirakatrendezőjeként került a szakmába, majd a La Rinascente áruház férfidivatrészlegén beszerzőként kapott állást.

1966-ban megismerkedett Sergio Galeotti építésszel, az ő bátorítására kezdett önálló vállalkozásba. Sőt a kezdőtőke előteremtése érdekében a támogató jó barát eladta még régi bogárhátúját is. Nyolc évvel megismerkedésük után azonban Galeotti elhunyt, elvesztése az egyik legfájdalmasabb esemény volt Armani életében. Karrierje azonban nem szenvedett törést, a férfidivatmárkát követte a női részleg, és a kiegészítők piacán is megjelent, szinte mindent tervezett, ami csak elképzelhető a dizájn és a divat világában: ékszereket, parfümöt, lakberendezési kiegészítőket, bútorokat.

 

A teljes cikket a Lakáskultúra.hu-n olvashatod el ide kattintva.

Full 006045
Tapintó kezek, látó szemek, halló fülek – találkozás a változó tapasztalattal

November 14-én Párhuzamos valóságok címmel nyílt csoportos kiállítás a Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galériában, Kovács Andrea független kurátor rendezésében. A hét műből álló válogatás a 2014 óta a Trafóban futó smART! XTRA – szintén Kovács Andi szerkesztésében –, elsősorban új médiumok, város és művészet kapcsolatára koncentráló sorozat követői számára ismerős, korábban részlegesen már érintett témákat, alkotói módszereket fűz fel egy közös fonalra. Nevesül a valóság érzékelésünket befolyásoló, mediális környezetekkel foglalkozik: a VR-tól, a techno-spiritualizmuson át, az új-anyagiság szemléletéig. A kiállításra készült friss munkák mellett visszaköszönnek Kovács Andi művészeti ügynöksége, a Let it Be! art agency az elmúlt években – például a MOME-val vagy a Fiatal Képzőművészek Stúdiója partnerségében – bemutatott projektjei is.

Full 006115
HETI POP – Tanácsadás dizájnereknek az Instagramon, bezár a MoMA, és bonyodalmak a Bowie-film körül

Az Artmagazin Online felületén hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.

 

Full 006124
Egy reneszánsz nő: Constance Guisset különleges élete

Nem sok tervező száguldott olyan gyorsasággal a csúcsra, mint Constance Guisset: tanulmányai befejeztével stúdiót alapított, és rövid idő alatt nemzetközi hírnévre tett szert.