Szimpózium Valerie Steele divatkutatóval

November 28-án Contemporary Fashion Dynamics címmel, nemzetközileg elismert előadókkal rendez szimpóziumot a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem.

A délután záróelőadója Valerie Steele, nemzetközileg elismert divattörténész és kurátor lesz, Fashion in the Museum: A History of Collecting & Exhibiting Fashion című előadására itt lehet regisztrálni.


Dr. valerie steele

Valerie Steele, 2019, fotó: Smiljana Peros


Steele közel három évtizedes pályafutása alatt jelentős szerepet játszott a divat legitim tudományos és művészeti formaként való elfogadtatásában, megváltoztatva a múzeumi gyakorlatokat és a divat társadalmi megítélését. Munkássága hangsúlyozza, hogy a divat nem csupán esztétikai, hanem társadalmi és kulturális diskurzusok alakítója is, amelyet komoly tudományos figyelemre érdemes témaként kell kezelni.


Thebe magugu heirloom ensemble

Africa’s Fashion Diaspora, The Museum at FIT, december 29-ig New Yorkban. Thebe Magugu: Heirloom Parka, Heirloom Blouse & Heirloom Pleated Skirt (örökölt parka, blúz és pliszírozott szoknya), tavaszi kollekció, 2022, fotó: Paul Samuels. DOP: Jacob Claassens. Set Design + Styling: Chloe Andrea Welgemoed


Valerie Steele a Fashion Institute of Technology (The Museum at FIT) igazgatója és vezető kurátora, ahol 1997 óta olyan ikonikus kiállításokat rendezett, mint The Corset: Fashioning the Body; London Fashion; Gothic: Dark Glamour; Shoe Obsession; Daphne Guinness; A Queer History of Fashion és a Dance and Fashion. Emellett alapító főszerkesztője a Fashion Theory: The Journal of Dress, Body & Culture című tudományos folyóiratnak, amely az első lektorált szaklap a divattudomány területén. Steele egyszerre képviseli a komoly tudományos megközelítést és a közérthető kommunikációt a szélesebb közönséggel. Több mint húsz könyv szerzője, illetve társszerzője, többek között olyan méltán híres műveknek, mint a Paris Fashion, Women of Fashion, Fetish: Fashion, Sex and Power, a Taschennél megjelent Fashion Designers A-Z: The Collection of The Museum at FIT vagy The Corset: A Cultural History, a fűzőről szóló kultúrtörténeti munkának.

Az eseményen Steele mellett olyan szaktekintélyek osztják meg gondolataikat a divat és kultúra metszéspontjairól, mint Stefano Marino, a Bolognai Egyetem filozófus-esztéta professzora, aki a Fashion, Media and Culture: Perspectives on Global Lifestyles  című könyvsorozatról ad elő. Dobos Emese, a Corvinus kutatója, a magyar könnyűipar helyzetét elemzi majd a globális divatműködések perspektívájából, Keszeg Anna, a MOME oktatója és kutatója a szabászati örökség jelentőségéről fog beszélni, Temesi Apol textilművész pedig nyersanyag-centrikus dizájneri krédóját mutatja be.

A szimpózium teljes programjáról részletesebben tájékozódni, illetve regisztrálni ezen a linken keresztül lehet.


Papa oppong 04 witchcraft look b2

Africa’s Fashion Diaspora, The Museum at FIT, december 29-ig New Yorkban. Papa Oppong: Yopoo kollekció, „Boszorkányság”, “Anyen Coat & Shashee Harness”: gyapjú, kézi szövésű Fugu texti, rafia, sifon, grosgrain szalag, flitter, hardver; Silicone Bust Mold - Derek Haffar; “Memory Hoop” (a kabát hátán lóg) - Rachel Oswald; cipő: Fetish Heels, 2021, fotó: Oluwaseye Olusa



JÓScreenshot 2020-05-19 at 15.51.33.jpg
Couturissime

A magyar múzeumok divat és öltözködés tematikájú kiállításai elkényeztettek minket az elmúlt évben, és a sorozatnak még nincs vége.

Képernyőfotó 2020-10-01 - du. 6.23.21.jpg
Karizmatikus ruhaköltemények a színpadon

A japán divattervező legendás ruhái nemcsak a 70-es, 80-es évek színpompás-bohém légkörében tűntek ki a tömegből, hanem napjaink popsztárjai is előszeretettel viselik egyszerre merész, mégis harmonikus kompozícióit. Kansai Yamamoto idén nyáron, július 21-én hunyt el leukémiában, ennek apropóján összeszedtük, miben volt korszakalkotó munkássága.

full_005798.png
„A divat nem művészet. De a divatnak szüksége van a művészre“

Ahogyan a marrákesi medina okker falai mögött az Atlasz-hegység havas csúcsai a vörös földből a kék égbe törnek, páratlan színvilágával rögtön lenyűgözte Yves Saint Laurent-t. A francia divattervező 1966-ban vásárolta meg első itteni házát élet- és későbbi üzlettársával, Pierre Bergével. A sivatagi város ezután nemcsak második otthona lett, de a következő évtizedekben itt tervezte kollekcióit, majd itt lelt megnyugvásra a párizsi bemutatók után. Tíz évvel a tervező halálát követően, tavaly októberben megnyitotta kapuit az Yves Saint Laurent Múzeum Marrákes, amely Afrika első divatmúzeumaként egyaránt tiszteleg az alkotó munkássága és a város előtt, amely színt adott egyedülálló vízióinak.