Hybridart LUXY squoter2 MÁS

X

LUXY
squoter2
MÁS
Iv&Candie
B.KUND és GAZSI

Ha valaki elsőre nem látná a lángoló LUXY feliratot az üvegen, a kirakatba akasztott mentafagyi színű strasszköves mackóbőrről és az UV pink barokk digitális képkeretről talán egyből kitalálja, hogy most mi is zajlik éppen a Hybridart Design Shopjában!? Igen-igen, jó úton járunk, ha ezekben a tárgyakban az Iv&Candie fotós lányainak (Gáldi Vinkó Andrea, Szombat Éva) és a MÁS (Sármán Nóra, Földi Petra, Burján Katalin, Kocsis Anna) ruhatervező csapatnak attribútumait véljük felfedezni! Ugyanis ha valaki figyelmes szemlélője annak a bizonyos közösségi oldalnak, akkor már korábbról is ismerheti a két kreatív csapat fúziójának kicsit trash, kicsit ’80 ‘fívörös’ vizuális világát. A paralel világképen kívül a lányok bulizni is imádnak együtt, és persze fiúkkal. S ez a platform szuper alapnak bizonyult az első LUXY audiovizuális mega divatbemutató party megszervezéséhez. Ettől a látványshow-tól kezdődően a MÁS, Iv&Candie, a B.KUND (Juhász Balázs) és GAZSI (Szőke Gáspár) minden közösen készült projektjét a LUXY név fémjelzi. A fiúkról is hamarosan lesz szó...

A két lánycsapat az első közös divatfotós munkát a 2011-es MÁS-ruhakollekció fotózásável jegyzi, és egymásra találásuk szinte az első pillanattól tökéletesnek bizonyult. A lányok szemlélete ugyanis olyannyira paralel, hogy a kollekciók fotósorozatait nézve képtelenek vagyunk megállapítani, hogy a műanyag dinoszauruszok és a pszichedelikus színes lollipop nyalóka-tárcsák a fotózott kollekciók részei vagy a fotós térrendezés aláfestő objektjei. Minden képen tökéletes a vizuális összhang, s mindez talán a lányok szimultán világnézetének köszönhető. A MÁS ruháit jellemző, nem megfelelési mániás, „úgy trendi, hogy nem trendi” szemlélet ugyanis remek párhuzamban áll Iv&Candie nyers és pimasz, őszinte, kendőzetlen képi világával.


squoter2 és Iv&Candie

 
De a felhőtlen hipszterség már a korábbi kollekciók Mátrai Miklós által fotózott képi világát is meghatározta. A szocio- és divatfotóban is utazó Mátrai ugyanis a színes latexnadrágos, arany, Balaton feliratú nyaklánc-medálos lányokat a vízparti szocreál nyaralók cserge falvédős foteljaiban és napszítta pálmafás álomposzter tapétái előtt fotózta.
 
Ezért a kontrasztokat már-már vehetjük állandósult fordulatnak, a legmarkánsabb változás pedig az, hogy 2010-től elkezdődött a MÁS ruháinak szériagyártása. Ami egy-egy mintadarab megcsodálásán túl szélesebb körben is elérhetővé teszi az egyes kollekciók darabjait, valamint lehetővé teszi a MÁS márka megszilárdulását. És az sem mellékes tény, hogy sok hazai tervezőcsapat kollekciójával szemben a fesztelen, fiatalos vonal egyik legnagyobb erénye a megfizethetőség. A húszas és harmincas korosztályt megcélzó, burkoltan szexi, pasztell, csipke tavaszi kollekció jelenleg Budapesten csak a Hybridart Concept Store-ban kapható. Sőt a lányok egy igazi meglepetéssel is készültek a vásárlóknak. Az igazi white szemű divatőrültek ugyanis a kollekció debütáló kampányképeit laminált formában egy-egy MÁS-plasztiktáska oldalába csúsztatva is magukkal vihetik! De aki kicsit bevállalósabb, az preparált divatfotót is választhat az oldalára, a metrómegállók közötti szatyornézegetős szempihentető sokkoláshoz. Az Iv&Candie által készített kampányfotók szép barna modelljét néhány kép erejéig a két képzőművész, B.KUND és GAZSI a saját ízlésükre formálva ki is preparálta.

squoter2 és Iv&Candie

 
De nem annyira szolidan, mint a gimis irodalomkönyvek Petőfijét szoktuk. Az egyik képen például a padon pózoló barna lányt épp egy színes halálfej készül bekapni, egy másikon pedig a képek hátteréül szolgáló egykori Erzsébet téri buszpályaudvar minimál Bauhaus épülete színes Hundertwasser-házfallá változik.
 
A hazai underground divat követői B.KUND kolorful, dekadens halálfejeit már ismerhetik az általa készített pulóverekről is, Szőke Gáspár geometrikus festői világáról pedig a Saatchi online galériájának portfóliótárát nézegetve is képet kaphatunk.
 
Szóval aki a fúziók sokaságában még nem vesztette el a fonalat, annak érdemes betérnie egy kávéra a Design Terminál Hybridart üzletébe, ahol azontúl, hogy szemezgethet a MÁS legújabb kollekciójának darabjaiból, az esti kirakat digitális képkereteiben pedig ráismerhet a szcéna ikonikus arcaira, még limitált szériás műtárgyakat is hazavihet. De érdemes sietni, mert a plasztiktáskák és nyakláncok rohamosan fogynak.
 
(X)