HETI POP – Egyiptomi törvényszegés, Christo munkája újra Londonban és digitális lopás a National Galleryből
Egyiptom saját régiségek kezelésére vonatkozó törvényeit szeghette meg az új utazó Tutanhamon-kiállítás előkészítése kapcsán. A fáraóval kapcsolatos ereklyéket külföldre utaztató tárlatot Zahi Hawass egyiptológus szervezte, aki korábban az egyiptomi régiségekért és műalkotásokért felelős miniszteri tisztet töltötte be. A Tutankhamun: Treasures of the Golden Pharaoh címet viselő kiállítást az Exhibitions International hozta tető alá és egy 10 állomásos nemzetközi turné kezdeteként 2018 márciusában Los Angelesben debütált. A kiállítás előkészítése alatt érvényben lévő szabályok szerint ilyen fontosságú régészeti kincsek csak akkor hagyhatják el az országot, hogyha azokat múzeumok vagy kutatóintézetek kezelik – nem pedig kereskedelmi vállalatok, mint az Exhibitions International.
Christo londoni masztabája lebontása után újból látható lesz – egy telefonos applikáció segítségével. A The London Mastaba címet viselő munka 2018-ban került a Hyde Park Serpentine Lake-jének felületére és több mint 7500 egymásra halmozott hordóból állt. Most, a művész halálát követően a már lebontott installáció egy AR projektekkel foglalkozó kezdeményezés, az Acute Art segítségével, a Serpentine Galleries-zel együttműködésben a virtuális valóságban lesz látható.
Néhány digitális tolvaj fogta és egy az egyben feltöltötte a londoni National Gallery művészeti kollekcióját az internetre, egy online virtuális játék terébe, amely az Occupy White Walls (OWW) nevet viseli. Így a műtárgyak egy Steam felhasználó segítségével már bárki saját virtuális gyűjteményéhez hozzáadhatóak. Az Occupy White Wallson keresztül 2400 digitális munka érhető el a múzeumból, ami majdnem az intézmény teljes kollekciója.
Források: news.artnet.com, theartnewspaper.com, dazeddigital.com