Úgy tűnik, elkészült a hosszú évek óta épülő M+ Hongkongban, és még idén megnyitja kapuit

Még akkor is, ha a nemzetközi utazási tilalom továbbra is fennáll.

A hosszú évek óta készülő M+ múzeuma nem csak a biztos nyitás mellett köteleződött el –  Suhanya Raffel, a kortárs vizuális kultúrára fókuszáló M+ Museum ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a gyűjteményükben lévő, akár politikai vita tárgyát képező alkotások ugyanúgy szerepet kapnak majd, mint kisebb aktuális visszhangot kiváltó társaik a politikailag terhelt város új múzeumában.

M 01

Forrás: theartnewspaper.com

A múzeum épületét a nemzetközileg elismert Pritzker-díjas építész stúdió, a Herzog & de Meuron tervezte. Az M+ kapui múlt hét pénteken nyíltak ki, amikor a sajtó képviselői egy épületbejárás alkalmával elsőként léphettek be az intézménybe – először, a 2007 óta tartó projekt történetében. A hatalmas múzeum 65 000 négyzetméteres alapterülettel bír, ebből 17 000 négyzetmétert foglalnak el kiállítóterei. Az intézményben emellett három mozi, irodák és a Victoria Harbourra tökéletes kilátást nyújtó tetőtéri kert is található. Az épület kikötőre tekintő homlokzatának jelentős részét egy hatalmas médiakijelző foglalja el, ennek szélessége több mint 110 méter.

„A múzeum menedék – hely, ahol lelassulhatunk, reagálhatunk, ahol kihívások és örömök érnek. Civilként feladatunk, hogy ezt a fontos és kincset érő teret biztosítsuk, kiálljunk mellette és védelmezzük” – nyilatkozta korábban Suhanya Raffel, az intézmény ügyvezető igazgatója.

M 04

Forrás: theartnewspaper.com

Suhanya Raffel az egyik interjúalanya Szántó András a múzeumok helyzetére fókuszáló interjúkötetének, amelyről a legutóbbi Artmagazin hasábjain mi is beszélgettünk a könyv szerzőjével. A múzeumi szakembereket bemutató könyv a tervek szerint hamarosan magyarul is elérhető lesz. Szántó Andrással készült teljes interjúnk ezen a linken olvasható.

00004828

Forrás: theartnewspaper.com

szantoo.jpg
Egész életem ajtókon bekopogások sorozata

Szántó András szociológushallgatóként, ösztöndíjjal érkezett Amerikába 1988-ban, később egy kulturális újságírásra specializálódott intézetet vezetett, majd műkereskedelmet tanított, az elmúlt tíz évben főállású tanácsadó, aki a művészeti világban is aktív márkákkal (Absolut, Audemars Piguet, BMW, Davidoff, Rolls-Royce), intézményekkel (Metropolitan Museum, Kunstmuseum Basel, Tel Aviv Museum of Art) és vásárokkal (Art Basel, Art Basel Cities) gondolkodik együtt. A magyar képzőművészet nemzetközi ismertségét jelentős helyeken, méltó kooperációkban építő kiállítások, kiadványok létrejöttében is aktív. Két éve együtt szerveztük azt a New York-i kiállítást, ahol az amerikai közönség a 70-es évek neoavantgárd művészeinek legerősebb munkáit ismerhette meg. A Metropolitan kurátori csapata egy kora reggeli, zárt körű vezetést követően innen vásárolta meg gyűjteményébe Keserü Ilona 1969-es falikárpitját. András nyár végén látogatott haza, beszélgetésünkre egy hosszú ebéd mellett került sor.

00004828.jpg
Szántó András legfrissebb könyve a múzeumok jövőjét térképezi fel

A Hatje Cantz kiadó gondozásában megjelenő kiadvány a The Future of the Museum (A múzeum jövője) címet viseli és 28 nemzetközi múzeumi vezetővel lezajló beszélgetés kivonata.

126_Nora1.jpg
A múzeum jövője

Nemrég jelent meg egy interjúkötet a világ 28 jelentős múzeumának igazgatóival arról, milyen jövőt látnak és terveznek a szeretett intézménynek. Szántó András 2020-ban, a tavaszi leálláskor kezdett velük beszélgetni, és bár ezek nem portrék, engem kifejezetten érdekelt az is, van-e a megkérdezetteknek közös személyiségvonása, ha mindannyian teljes hittel, szenvedéllyel és tudással dolgoznak azon, hogy legyen kedvünk bemenni hozzájuk.