ÉLET A KÉPBEN V. – Frida Kahlo magyar szerelme, Velence egzotikuma, Párizs holdfényben
Ebben az epizódban Tündével az Artmagazin nyári számáról beszélgetünk, mert annyira érdekes szerelmi és élettörténetek, csodás műgyűjtemények létrejöttének fordulatai, a népművészet és a modernizmus összekapcsolódásai szerepelnek benne, hogy ezeket el kell meséljük. Firenze, Párizs, Hódmezővásárhely, Eger, Velem, Normandia és Velence mind megjelennek ebben a számban, és a legizgalmasabb nem is a sokféleség, hanem ahogy ezek a helyek, ambíciók, életutak, világnézetek összekapcsolódnak: Frida Kahlo és matyó hímzés motívumok, New York és Hódmezővásárhely értelmiségi szalonjai, a világ szemlélése és az a sok-sok-sok apró, bátor lépés, amitől valaki önazonos önmagává válik. És hogy ezt mennyire lehet is érezni az általa festett képeken. Mesélünk arról, hogyan szoktunk szállást vadászni a teltházas Velencében a Biennálé nyitónapjaira, hogy ez a címlapfotó, amin Frida Kahlo – magyar szerelme kamerája előtt - olyan magasztos és erős, selyemruhájának kékje annyira szép, na, hogy ezzel hány hosszú évet szemezett Tünde, mire megszerezte a mostani borítóra. Hogy micsoda eredetiséggel és szabadsággal dolgoztak szövetekkel, fonalakkal, hímzéssel azok a nők, akik mára a hazai textilművészet legendái. Hogy hogyan néz ki egy sajtóesemény Párizsban, amire Nóra volt hivatalos, és milyen a Pompidou tetőteraszáról késő este a város. Kényelmes-e egy Superman otthonka és miket olvassunk a vízparton, ha a magazint már oda-vissza, aláhúzogatva befejeztük.
Bónuszként kiderül, hogy egy strandos meglepetés-automatából, hosszú gyere-könyörgéssel kinyert apró, lila, kínai, ragacsos gusztustalanság is hogyan felmagasztosul, miként lép dialógusba a MŰVÉSZETTEL, amint az Artmagazin címlapjára rakjuk, hisz kisgyerekünk keze helyett a miénkben landol, ezer másik fogni való mellett.
Hallgassátok és olvassátok!