EZT NÉZD - CÍM NÉLKÜL
Először is az utolsó pillanatról: ma este hatig még megnézhetitek három fotográfia szakos momés hallgató, Dorogi Enikő, Eördögh Lola és Gajewszky Anna kiállítását a TOBE galériában, a C-Vitamint, itt pedig elolvashatjátok, hogy Fabricius Annában milyen emlékeket idézett fel a kiállítás.
Tegnap nyílt a Liget Galéria új kiállítása Hustera (ὑστέρα) címmel, ami görögül anyaméhet jelent, ebből a szóból alkotta meg Hippokratész a hisztéria kifejezést, ugyanis úgy vélték, a gyermekvállalás elleni lázadás állhat a nőkkel asszociált érzelmi labilitás hátterében. A méh megjelenik Alma Gačanin (Bosznia-Hercegovina) latexre rajzolt képén is, melyen saját hasi ultrahangját sugárveszély piktogram formájában ábrázolja.
Glorija Lizde (Horvátország) a 19. század végén alapított párizsi Salpêtrière kórház archívumából dolgozott, ahol nők százait fényképezték le, hogy megalkossák a hisztéria tüneteinek leltárát (akkoriban ez volt a legnagyobb neurológiai klinika Európában, itt tanult többek között Freud is). Lizde maga ül be kamerája elé, a kórházi archív fotók újrajátszott pózaival jelzi, hogy a mentális betegségek képei konstruáltak.
Agrina Vllasaliu (Koszovó) akváriumában mesterséges szűzhártyákat imitál, melyek az „elveszített ártatlanság” visszaszerzésének nonszenszét teszik elérhetővé, illetve áruvá.
Három trolimegállóra innen, a Lövölde téri Cairo Contemporary kék függönyös kirakatában a Képzőművészeti Egyetem szobrász hallgatója, Bárdi Dominik spájzába lehet benézni, a két polcnyi befőttesüveg falán viaszból mintázott fügét, barackot, gombát (...) világít át a fény. Az installációról elsősorban nem is a nyáron konzervált ízek jutnak eszembe, hanem hogy olyan a kamra, mint egy múzeumi vitrin, mintha nem is (csak) megenni szeretnénk a kertből leszüretelt termést, hanem megőrizni a színeket és a formákat télre, különösen így együtt, mert kontrasztjukkal egymás komplementerei.
Az öt éve Budapesten élő, venezuelai származású Zeus Salas műterméből jelentkeztünk már villámriporttal, jelenlegi, szeptember 7-ig látható kiállításának helyszínéről azonban nem tudósítottunk még. A Bakáts Bunker márciusban tűnt fel Budapest galériatérképén, a ferencvárosi önkormányzat által létrehozott, kiterjedt pincehelyiséggel rendelkező összművészeti kulturális teret Molnár Fanni Rebeka vezeti.
A hosszú hétvégébe jobban belefér kimozdulni a saját városunkból, én például mióta olvastam Fekete Valéria interjúját a pécsi Villeglé-kiállításról, és láttam Tünde ott készült fotóit, azóta tervezem az eljutást ide.
Ha pedig klimatizált kiállítások helyett inkább vízparton hűtitek magatokat, pakoljátok be a nyári számunkat.