HETI POP – 3D szkennelt Nefertiti, két majdnem ellopott Rembrandt,Virgil Abloh Párizsban és Almodóvar-kiállítás Madridban
Egy művész három év után pert nyert egy német múzeummal szemben, hogy az intézmény publikussá tegye a Nefertiti fejének 3D szkenjét. A technológiai zseni, Cosmo Wenman szeretné, hogyha idővel az intézmény összes hasonló információja elérhető lenne az érdeklődő közönség számára – így kampányt indított a 3D-s szkenek és más hasonló adatok – amelyeket a világ múzeumai halmoztak fel – elzárása ellen. Hiszen ahogyan a technológia fejlődött, egyre több múzeum kezdte meg gyűjteményének digitalizációját, beleértve a 3D-s beolvasást, amelynek fontos következményei lehetnek a megőrzési kutatástól az ajándékbolt bevételéig. Néhány intézmény, például a Smithsonian vagy a dán National Gallery már a kezdetekben elérhetővé tette az így begyűjtött információt, hogy az érdeklődők kedvük szerint felhasználhassák azt, a legtöbb nagyobb múzeum még nem cselekedett így. Sokan szinte állami titokként kezelik például a műtárgyak 3D szkennelés által begyűjtött adatait.
Forrás: news.artnet.com
A londoni rendőrség két majdnem ellopott Rembrandt-festmény ügyében nyomoz. Szerdán éjszaka betörők jutottak be a Dulwich Picture Gallery kiállítótereibe, ahol két munkát is leemeltek a 35 alkotásból álló kiállítás anyagából. Amikor a rendőrség a helyszínre érkezett, az egyik gyanúsított szembe permetezte az egyik rendőrt és elszaladt a betörés helyszínéről. A két eltűntnek hitt munka nem sokkal később előkerült a múzeum területén – miután a múzeum biztonsági rendszere érzékelte a betörők jelenlétét.
Forrás: artnews.com
Virgil Abloh, az OFF White és a Louis Vuitton kreatívjának egyik kiállítása jövőre Párizsban lesz látogatható. A Museum of Contemporary Art of Chicago termeiben nemrégiben bemutatott Figures of Speech után az efflorescence (kivirágzás) címre hallgató show januárban nyílik a Galerie kreo termeiben. A kiállítást és a galériával kötött együttműködését Abloh a közösségi médián keresztül jelentette be – és már azt is tudni, hogy a bemutatott anyag a paradoxonok kérdéskörét fogja körüljárni.
Forrás: dazeddigital.com
Pedro Almodóvar világhírű spanyol filmrendező képzőművészként mutatkozott be Madridban; első kiállítását Jorge Galindo neves spanyol festőművésszel közösen jegyzi. A Flores (Virágok) című tárlaton a spanyol főváros egykori dohánygyárának épületéből kialakított Tabacalera művészeti központban 40 óriási méretű alkotás kapott helyett. A különleges olajfestményekbe egy-egy vászonra rögzített, Almodóvar által készített, különböző virágokat ábrázoló fotót ágyaztak a művészek. Az egy éven át tartó alkotófolyamatot videófelvételekkel dokumentálták, amelyek szintén a tárlat részét képezik. A két művész együttműködése a rendező legutóbbi filmje, a Fájdalom és dicsőség forgatásán kezdődött. Galindót kérte fel Almodóvar arra, hogy elkészítse azt az illusztrációt, amelyet a film egyik kulcsmotívumának szánt: egy olvasó kisfiú figuráját cementeszsákra rajzolva. A 70 éves Almodóvar nagy rajongója a kortárs képzőművészetnek, amely filmjei díszleteiben is hangsúlyosan jelenik meg, emellett szenvedélyes műgyűjtő. Az Oscar-díjas rendező a tárlat ellenére nem tartja magát festőművésznek, de nem zárja ki, hogy jobban elmélyüljön ebben a művészeti ágban is, és újabb kiállítást tervezzen.
Források: news.artnet.com, artnews.com, dazeddigital.com