Artmagazin 2011/6.
A címlapon Madonna, Andreas Gursky lélegzetelállító struktúra konstrukciójába veszve, pár lappal később Ferenczy Károlyról kaphatnak olvasóink árnyaltabb képet. Az Irokéz Gyűjtemény filmszerű részletei után Bortnyik Sándor oeuvre-jének felkutatásáról esik szó, bekukkantunk a húszas évek Képzőművészeti Főiskolájára és megpróbálunk rájönni Bakos Rita Ackermann titkára. Végül a Bauhaus színház gépies táncát követően a Duna-parti szobrok és az orvosgyűjtők sorozatok záró akkordjai is felcsendülnek.
Tartalom:
Artnazix
Kiállításajánló
Birkás Ákos: Ferenczy Károly magyarsága
P. Szűcs Julianna: Idegen ismerősök – az Irokéz Gyűjtemény és a rendszerváltás
Topor Tünde: Ahol a pénz nem Isten – Visszatekintés az ArtMarket Budapestre
Kiállításajnáló
Láthatatlan emlékmű – Jochen Gerz Budapesten
Duna-parti szobrok 6. – Mélyi József: Turul a láthatáron – Szentendre szobrai a Dunánál - Barakonyi Szabolcs fotóival
Kiállításajánló
Bakos Katalin: Egy kép és a hátoldala – Bortnyik Sándor: Alakok 1924
Tokai Gábor: Absztrakt revü – Magyar vonatkozások a weimari Bauhaus-periódus színházában
Kiállításajánló
Rieder Gábor: Doctor Med. Coll. – A műgyűjtő doktorok évszázada IV.
Révész Emese: Mesterek és tanítványaik – A Képzőművészeti Főiskola a húszas években
Kiállításajánló
Jósvai Péter: Bakos Rita Ackermann – girls ghosts
Kiállításajnáló