HETI POP – Újabb legfeketébb fekete, Keresztes Zsófia a Thames and Hudson könyvében és egy új Rembrandt-relikvia
A világhírű művészeti könyvkiadó 100 Painters of Tomorrow (A holnap 100 festője) kötete folytatásaként nemrégiben megjelentette 100 Sculptors of Tomorrow (A holnap 100 szobrásza) címre hallgató kiadványát. Jó hír, hogy a kurátorok és művészeti szakírók által összeállított, feltörekvő művészeket egybegyűjtő válogatásba Keresztes Zsófia is bekerült. A kiadványban szereplőket egy több mint ezer pályázatot eredményező nyílt és demokratikus kiírásra jelentkezők közül válogatták ki a könyv szerkesztői.
Forrás: thamesandhudson.com
Az MIT mérnökei újabb, a korábbi legfeketébb feketénél is sötétebb feketét kreáltak. A karbon nanocsövekből alkotott fekete anyag tízszer sötétebb, mint a korábban legsötétebbnek titulált Vantablack. Az így létrejött anyag a szemmel látható fény 99,9995 százalékát képes elnyelni – állítja a kutatást vezető professzor, Brian Wardle. Ehhez képest a korábban a Surrey NanoSystems csapata által előállított Vantablack „csupán” a szemmel látható fény 99,96 százalékát nyelte el.
Forrás: dezeen.com
A részben Magyarországon forgatott, Ari Aster által rendezett Midsommar című film csapata különleges ajándékkal állt elő a film rendezői változatának megjelenése kapcsán. Mivel a film központi figurái egy húszas éveikben járó pár, akik meglepő és megrázó helyzeteket élnek át együtt – az október 8-ától nézhető rendezői verziót megünnepelvén a forgalmazó ingyenes online Talkspace párterápiákat sorsol ki a szerencsések között. A több mint harminc millió dolláros bevételt generáló film párterápiáját közösségi médiás aktivitással nyerhetjük el.
Forrás: i-d.vice.com
Egy Rembrandt amszterdami házának emésztőgödréből előkerült agyagedény is helyett kapott a holland fővárosában lévő Rembrandt Ház új kiállításán, amely a 17. századi művész munkamódszereibe és alkotásainak modern kori vizsgálatába enged bepillantást az érdeklődőknek. A zománcozott edényt – egy másikkal együtt – még 1997-ben tárták fel a Rembrandt egykori házánál végzett régészeti ásatások során. Noha az edényeket már akkoriban elemezték, a tartalmuk pontos meghatározását csupán a közelmúltban kidolgozott módszerek tették lehetővé. Az egyikben fehér lerakódást találtak: ezt a krétatartalmú anyagot széles körben alkalmazták a korabeli művészek a fatáblák előkészítéséhez. A másikban lévő bézs színű anyagot – kvarc, föld pigmentek, kréta és ólom keveréke – a vásznak előkészítéséhez használták. A szakértők szerint Rembrandt volt a holland aranykor egyetlen festője, aki ilyen kvarc tartalmú anyaggal dolgozott, ami azt jelenti, hogy az emésztőgödörben talált edény szinte biztosan az ő műhelyéből származik. Ez a keverék egyébként nemcsak olcsó volt, hanem megőrizte a vászon rugalmasságát is, ami nagyon hasznos volt a nagy méretű festmények esetében. A múzeum Rembrandt's Laboratory: Rembrandt's Technique Unravelled című tárlata a művész halálának 350. évfordulójához kötődő egyéves programsorozat része. A 2020 februárjáig látogatható kiállítást úgy rendezték be, mint egy laboratóriumot, amelyben az érdeklődők maguk is kipróbálhatják azokat a módszereket, amelyekkel Rembrandt műveit tanulmányozzák a kutatók.
Az Artmagazin Online felületén hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.
Források: Facebook, dezeen.com, i-d.vice.com, MTI