HETI POP – Milánói nyomtatófarm, elásott repülők és Wes Anderson inspirálta bár
Az Artmagazin Online felületén ezentúl hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.
Az ÉCAL hallgatói pop-up műhelyet alakítottak ki a milánói dizájnhéten, ahol kérésre és megrendelésre dizájntárgyakat és objekteket készítenek 3D nyomtatással az érdeklődők részére. Az ÉCAL Digital Market néven futó kiállítást a svájci egyetem Master Product Design tanfolyamának hallgatói hozták létre, hogy feltárják és vizsgálják a gyártási folyamatok változó természetét. A “nyomtatófarm” a Spazio Orso 16 szám alatti 17. századi palazzóban látogatható, Brera dizájn-negyedében. A dizájnhét ideje alatt a műhely a projektre szabott dizájntermékeket fog nyomtatni – így látogatás után birtokolhatjuk a hallgatók munkáit, azonban olyan nemzetközileg is elismert dizájnerek új munkáit is, mint Ronan és Erwan Bouroullec, Thomas Kral és Sebastion Wrong.
ÉCAL Digital Market forrás: dezeen.com
Az angol művész, Roger Hiorns új projektje keretein belül több, használaton kívüli repülőgépet ásott el Európa országaiban – Kelet-Angliában, Csehországban és Hollandiában. Az eredetileg “repülőtemetéssel” kezdődő ötlet immár sorozattá vált: az első, Ipswich közelében ma már sűrű réttel fedett magánterületre ásott repülő volt. Utána egy holland gyűjtő felkérésére Haarlemben került föld alá egy 1984-es gép, amely egy kelet-angliai katonai légibázistól került Hiorns tulajdonába. Később pedig egy szovjet MIG21-es sugárhajtású repülőt ásatott el a prágai Eli Beamlines Laser, azaz a fizikával és az anyagkutatással foglalkozó lézerlaboratórium parkolójában. Hogy hogyan tovább? Hiorns már párbeszédet folytat egy nigériai evangélikus pappal arról, hogy a következő repülőjét Abujában temethesse el.
Roger Hiorns prágai repülő-temetése ⓒRoger Hiorns forrás: theartnewspaper.com
A rendőrség köröz egy nőt, aki a torontói Gardiner Museum kiállításáról eltulajdonított egy 12400 fontot érő Yoko Ono művet. Április 6-án a The Riverbed című installáció egy részlete, egy kő tűnt el, amelyen a Love yourself felirat szerepel. Az installáció része egy Stone Piece nevű szekció, amely a folyóvíz által megmunkált, formázott folyami kövekből áll, ahol a látogatók lehetőséget kapnak arra, hogy felvegyék a köveket, és megfontolják a szavakat mielőtt egy másik halomra helyeznék őket.
A 12400 fontot érő eltulajdonított kő forrás: itsnicethat.com
Április 17-én debütált Phillip K. Smith kültéri Open Sky című installációja a milánói Salone del Mobile kiállításon. A művész a COS divatmárkával együttműködve hozta létre a monumentális installációt, amelyet kifejezetten a 16. századi Palazzo Imbardo udvarára tervezett. Az ég és az épület udvara, szerkezete ihlette az alkotást, amely a Palazzo kertjében kiegészül kisebb elemekkel is. A zajos utcától elválasztva, ez a kis terület a természet és az építészet közötti interakcióról szól, ahogy az alkotás egyes darabjai szétszabdalják és összefűzik a kert részleteit. A COS 2012 óta mutat be egyedi installációkat művészekkel, dizájnerekkel és építészekkel együttműködve a milánói Salone del Mobile-on. Korábban olyan alkotókkal dolgoztak együtt, mint Gary Card, Bonsoir Paris, Nendo, Snarkitecture, Sou Fujimoto, és a Studio Swine – akiknek a New Spring installációjával megnyerték a Milano Design Award Most Engaging Exhibition díját.
COS × Phillip K. Smith III: Open Sky forrás: youtube.com
Merész dizájnnal jelentkezett a Renesa Studio. Az indiai Kanpur városába tervezett étterem, a The Pink Zebra olyan izgalmas homlokzatot kapott, amely mellett nem lehet elsétálni: a járókelőket arra ösztönzi, hogy megnézzék a fekete-fehér csíkokkal és rózsaszínnel domináló épület belsejét is. A képekről egyből kitűnik, hogy Wes Anderson alkotói attitűdje, a szimmetria iránti vonzalma, és a színek markáns használata inspirálta az építészeket. Nemcsak a figyelemfelkeltés áll a merész dizájn hátterében: a hotel tulajdonosa rajong a filmrendező alkotásaiért.
The Pink Zebra forrás: design-milk.com
Forrás: dezeen.com, theartnewspaper.com, theguardian.com, designboom.com