Két napos programsorozattal ünnepel az idén 42 éves MOME Animáció szak

2022. november 25-én és 26-án a MOME Campuson és az Art+ Cinemában ünnepelhetjük meg a MOME Animáció szak 42. születésnapját. A 40. kerek évfordulóra tervezett program a pandémia miatt nem valósulhatott meg, így a szaknak 42 éves koráig kellett várni, hogy méltón emlékezhessen vissza Magyarország legsikeresebb animációs képzésének történetére.

A szervezők a kétnapos program keretében szakmai programokkal, mozizással és a szak legendás vásárával ünneplik az animáció szak elmúlt 42 évét.

A november 25-i szakmai nap folyamán magyar és nemzetközi előadókkal, kerekasztal beszélgetésekkel, előadásokkal és mesterkurzusokkal készülnek a MOME Campuson. Szó lesz a ma fontosabb kérdéseiről, de beszélgetni fognak arról is, hogy milyen utat járt be az animáció szak az elmúlt 42 évben, hogyan vált a MOME Anim, Magyarország egyik legnépszerűbb képzésévé és a nemzetközi porondon is meghatározó animációs műhellyé.

November 26-án a mozizásé lesz a főszerep. Az Art+ Cinema kistermében vetítési maratont tartanak a MOME Animáció szakon végzett hallgatók diplomamunkáiból, a nagyteremben pedig a diplomafilmekből összeállított tematikus blokkokat láthatják az érdeklődők. A jeles alkalomra a hazai művészeti szcéna és közélet meghatározó szereplői vállalták a kurátori szerepet és állították össze a programot. Láthatóak lesznek a szak korai sikerei, filmjei az életről és szerelemről és olyan szürreális és experimentális alkotások is, amelyek a felkért kurátorok figyelmét is felkeltették.

Szemem sarka

Részlet Erhardt Domonkos Szemem sarka című filmjéből

 A teljes program erre a linkre kattintva böngészhető.

Screenshot 2022-10-24 at 13.15.20.jpg
Artmagazin ❤️ Animáció

Az Artmagazin Online-on új, a magyar animáció történetére és jelentős alakjaira fókuszáló sorozatot indítunk.

Screenshot 2022-10-26 at 6.56.34.jpg
Artmagazin ❤️ Animáció 1. rész – Jankovics Marcell

Tavaly hunyt el, nyolcvanéves korában a magyar animáció meghatározó alakja, Jankovics Marcell. Nemcsak a celluloidhoz szorosan köthető szakmában, vagyis filmrendezőként és mozdulattervezőként alkotott jelentőset, hanem papíron, illusztrátorként és látványtervezőként is (írott munkásságáról nem is beszélve). Most elsősorban legfestőibb filmjeinek vizualitásával foglalkozunk, és hogy miből táplálkozik az a forma- és színvilág, ami olyan emlékezetessé teszi ezeket a műveket.