Kiálítás a 10 éves Debreceni Nemzetközi Művésztelep anyagából a b24 Galériában és a MODEM
A 10 éves Debreceni Nemzetközi Művésztelep 2016 nyarán a bevésődés fogalmát vizsgálta a meghívott alkotók segítségével.
A Modemben Imprinting, vagyis bevésődés címmel, míg a B24 Galériában Imprinting werk néven rendeztek be tárlatot.

fénykép: Derencsényi István
Az alkotótelepen készült művek két helyszínen mutatkoznak be Debrecenben, a b24 Galériában és a MODEM-ben. A két helyszín érdekes szituációt teremt a klasszikus műtárgyfogalom (ha még létezik) vizsgálatára is, amennyiben megpróbálja elkülöníteni a “kész” tárgyat az alkotás folyamatától.
A b24 Galéria, amely egyben a művésztelep aktív, alkotó helyszíne is volt, arra vállalkozott, hogy a munkafolyamatot helyezze előtérbe, a gondolkodás el- és megindulását, az esetleges akadályokat, tévutakat és visszatéréseket, fordulatokat mutassa be, mindazokat a praxisokat és mechanizmusokat, azt a bonyolult szövetet, amelyből végül a MODEM-ben kiállított alkotások megszülettek. A werkművek ugyanannyira változatosak, sőt még inkább megadják a szabadságot az imprinting tematikájának értelmezéséhez, mivel éppen azokat a bevésődött, látensen átvett tanulási folyamatokat is imitálják, amelyek a gondolkodást, jelen esetben a művészi kutatást meghatározzák.
A művészeti központban rendezett tárlatra a viszonylag klasszikusan értelmezett befejezett / lezárt, immanens alkotások kerültek. A kiállított művek változatos médiumhasználatukkal eleve széles perspektívából és önreflexióval vizsgálják a felvetett bevésődés fogalmat, az eredeti megoldásokkal folyamatosan egybejátszatják az imprinting fizikai megvalósulásának lehetőségeit és elvont jelentését. A MODEM kiállításán egymás mellé került művek kiforrott művészeti praxisokon keresztül mutatják be az emlékezés, felejtés, előhívás, tanulás, alkalmazkodás, idomulás, egyáltalán a továbbélés és az alkotás morális esélyeit.