Ezt nézd! – Paneltörténetek

Ezen a héten rendkívül színes a programkínálat: részt vehetünk egy finisszázson Budapest egyik legegyedibb kiállítóhelyszínén, az ENA Viewing Space-ben, egy újabb pop-up kiállításon az FKSE 2-es műteremben, valamint egy-egy kísérőprogramon a Kassák Múzeumban és a Paksi Képtárban. Az e heti személyes kedvencünk a MODEM legfrissebb kiállítása, ami a panelélmények és -traumák világát mutatja be.

Hétfőn 18:00-kor még utoljára meg lehet tekinteni az ENA Viewing Space aktuális kiállítását, Keresztes Zsófia és Tom Volkaert közös tárlatát, a Sunbaked Thirst With Love-ot, aminek Bencze Péter a kurátora.

Hétfőn 19:00-kor az FKSE 2-es műteremben ezen a héten is egy pop-up kiállítás nyílik. Halasi Bálint solo show-ja, a MAGIC POWERS átalakítja a kiállítóteret egy szürreális térré, rámutat, hogy a Magic Powers brand segítségével akár saját kezűleg is egyedivé tehetjük mindennapi tárgyainkat.

Csütörtökön 18:00-kor érdemes a Kassák Múzeum felé venni az irányt, ugyanis Nagy László, a MOME Tervezőgrafika Tanszékének oktatója tart előadást. A re: flex. Kortárs Tervezőgrafikai értelmezések a Bauhaus nyomán című kiállítás kísérőprogramján, A szitanyomtatás és a gig posters mozgalom című eseményen az előadás mellett egy workshopon is részt lehet venni, így az érdeklődők a gyakorlatban is kipróbálhatják a papíralapú grafikai szitanyomtatást, majd hazavihetik a saját készítésű plakátokat. Az előadáson és a workshopon múzeumi belépőjeggyel lehet részt venni.


Nagy László jóvoltából

Pénteken 17:00-kor Baksa-Soós János kiállításának, a Valahol a világűrben elsüjedt egy űrhajónak is lesz kísérőprogramja a Paksi Képtárban. A borkóstolóval egybekötött tárlatvezetésen Aknai Katalin és Százados László kalauzolja végig az érdeklődőket, a borokat pedig a Gergen Birtok biztosítja.

 

Ezt nézd! EXTRA

Lépold Zsanett

Szombaton új kiállítás nyílt a MODEM-ben, ami az egyik legmegosztóbb épülettípust, a panelt helyezi középpontba. A Panel. Lét, közösség, esztétika izgalmas és sokrétű válogatást sorakoztat fel: az épülettípust elhelyezi a korszak politikai, társadalmi és építészettörténeti kontextusában, de ahelyett, hogy megragadna ebben a szigorú információátadásban, inkább keresztezi azt a képzőművészeti reflexiók színes egyvelegével, a játékos térhasználattal és nem utolsó sorban szakmabeliek és laikus látogatók személyes emlékeivel. Ugyan nincs olyan ember, akinek ne lenne véleménye a paneleket illetően, de a kiállítás után nemcsak árnyalt képet kaphatunk róla, de még át is billentheti a megítélést valamelyik irányba – attól függően, ki milyen prekoncepciókkal érkezett a kiállítótérbe. Bejárhatunk egy frissen felhúzott álpanelt – tájképes tapétával, betondzsungel panorámával – ahova belépve megtapasztalhatjuk, mekkora terület jut egy átlagos méretű panel lakójának. A nemzetközi művészeket is felsorakoztató válogatásban találkozhatunk többek között Lantos Ferenc zománcfrízével, ami egykor a DÉDÁSZ épületét ékesítette, Esterházy Marcell videóloopjával, ami egy marseille-i lakóház homlokzatának alakulásait fedi fel, Kádár Emese szőtteseivel, amik szokatlan külső és belső tereket örökítenek meg, vagy Andreas Fogarasi videóinstallációjával, amivel 2007-ben képviselte Magyarországot a Velencei Képzőművészeti Biennálén, s amivel először nyert Arany Oroszlán díjat a Magyar Pavilon.


Fotó: © Artmagazin