HETI POP – Ösztöndíjas fotóművészek, ellopott installáció a sivatagban és egy különleges óceánszoba Japánban

Az Artmagazin Online felületén hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.

 

Kihirdették a Pécsi József fotóművészeti ösztöndíj idei nyerteseit: ezúttal is tíz alkotó nyerte el az ösztöndíjat, melynek 2019-es nyerteseit hétfőn jelentették be a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban. Elsőévesként idén Geibl Kata, Guba Ilka és Zagyvai Sára nyerték el az ösztöndíjat, Ficsór Zsolt, Polgár András, Standovár Júlia és Turós Balázs második támogatási időszakukat élvezhetik, harmadévesként pedig Bielik István, Koleszár Adél és Máté Balázs pályázatait támogatta a szakmai zsűri.

Az amerikai Coachella Valley most éppen a Desert X nevet viselő, látványos – és egyben ellentmondásos –, kültéri kiállítás otthona. Az itt kiállító művészek egyike, Eric N. Mack tegnap az Instagramon jelentette be, hogy Halter címet viselő munkája meglepetésszerűen eltűnt a kiállított alkotások közül. Anagy volumenű, kötött anyagból készített installáció egy elhagyatott benzinkút épületén volt látható – egyikeként annak a 18 munkának, amelyeket április 21-ig látogathat a közönség. A vandalizmus áldozatává vált, lángra kapott alkotás elemeit ellopták a helyszínről.

Eric N Mack
Forrás: dazeddigital.com

A Mé nevet viselő, japán művészeti kollektíva megalkotta a Contact címet viselő, nagy volumenű installációját, amelyet az óceáni vizek inspiráltak. A hiperrealisztikus munka a viharos óceánt jeleníti meg egy apróbb szoba falai között, úgy, hogy az alkotás mögötti ablak engedi beömleni a természetes napfényt, így a fény-árnyék hatásoknak köszönhetően a hullámok a nap folyamán változatos formákat vesznek fel. Az elképesztő részletességgel megalkotott installáció a valósághoz fűződő kapcsolatunkat hivatott megkérdőjelezni.

IGNANT-Art-Me-Contact-Mori-Art-Museum-006
Forrás: ignant.com

55 éves korában, hosszú betegség következtében elhunyt a neves kurátor, Okwui Enwezor, akinek ambiciózus kiállításai és szabad gondolkodása komoly befolyással bírt arra, hogy a kortárs művészet és a művészettörténet sokkal nemzetközibbé és befogadóbbá váljon. Ő volt az első afrikai születésű kurátor, aki Velencei Biennálét szervezett, illetve az első nem európai, aki a kasseli Documenta élére állt. Éppen ez a 2002-es Documenta az, amely meghatározta későbbi kurátori hozzáállását is: vállalkozó szellemű és készen áll az intézmények működésének újragondolására. Ezt illusztrálja a tény is, hogy a Documentát megelőzően párbeszédre alkalmas platformokat alakított ki Berlinben, Bécsben, Új-Delhiben, Lagoszban és Nigériában is, valamint hogy a képzőművészeti esemény központi kiállítása Európán és Amerikán – azok a földrajzi egységek, amelyek a megszokások szerint dominálják a kiállításokat – kívüli alkotóknak is biztosított szereplési lehetőséget.


Forrás: artnews.com

Források: MTI, dazeddigital.com, ignant.com, artnews.com

 
full_006151.png
HETI POP – Megérintett műtárgyak, Artemisia Gentileschi portréi és a Velencei Biennálé művészlistája

Az Artmagazin Online felületén hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.