HETI POP – Red Dot nyertes tervek, installációba zuhant látogató és netes irodalom

Az Artmagazin Online felületén hetente egyszer, minden pénteken szemezgetünk az elmúlt időszak legmeghatározóbb, legpoposabb és legszínesebb képzőművészeti, dizájn- és társművészeti híreiből. Előtérbe kerülnek a divat, az építészet, a formatervezés, az urbanisztika vagy az aukciók eredményei, legfrissebb történései mind nemzetközi, mind hazai fronton.

 

Árverésre bocsátja a Sotheby's a világ első filmplakátját augusztus végén. A poszter a Lumiére fivérek első, 1895-ös párizsi filmbemutatóját hirdeti. A vetítéseket két különböző stílusú plakát hirdette, ezek egyikét bocsátják árverésre. A posztert Henri Brispot rajzolta. A becslések szerint az augusztus 28-án kezdődő online aukción 40-60 ezer fontért kelhet el. A Sotheby's londoni aukcióján 164 ritka filmplakátra lehet licitálni.


Forrás: a Sotheby's jóvoltából

A budapesti Graphasel Design Studio nyerte el idén a mátrai Dubicz Borászat és Szőlőbirtok számára tervezett címkecsaláddal a nemzetközi dizájn legrangosabb elismerésének számító Red Dot csomagolás kategóriájának díját. A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn- és formatervezési díja. A több ezer pályázó között a világ legnagyobb vállalatai is megtalálhatók, a korábbi években olyanok kapták meg a díjat, mint az Apple, a BMW, a Philips vagy a magyar fejlesztésű Teqball. A Red Dot díjas termékeket kitüntetett figyelem övezi szerte a világon. A Dubicz Borászat számára tervezett címkék a mátrai borvidék sajátságos természeti adottságait sűrítik egy absztrakt szimbólumrendszerbe. A borvidék jellegzetes természeti kincsei és jelenségei közül kiragadott formák adták a grafikák alapját, amelyek illeszkednek az adott bor sajátos íz- és illatvilágához.


Forrás: graphasel.com

A portói Serralves Museum egyik látogatója komolyabb sérüléseket szenvedett, amikor beleesett Anish Kapoor Descent into Limbo című installációjába. Az 1992-es alkotás egy fekete lyukhoz hasonló, kockaszerű építmény, amelynek padlóján egy feketére festett, két és fél méteres lyuk tátong. A kiállítás egyik látogatója éppen ebbe a végtelen mélységet szimbolizáló mélyedésbe zuhant bele – szerencsére azonban már el is hagyhatta a kórházat és otthon lábadozik. A múzeum még nem erősítette meg, hogy a látogató valójában a mélyedésbe zuhant bele vagy csupán az installáció területén esett el. Egy azonban biztos: a kiállítás említett része most helyreállítás alatt áll.


Forrás: dezeen.com

A New York Public Library kihasználva a közösségi média napjainkban egyik leglátogatottabb platformját, az Instagramon keresztül igyekszik népszerűsíteni az olvasást. A számítógép- és mobilkijelzők világában egyre többen hanyagolják el az olvasást az információ gyorsabb fogyasztását lehetővé tévő netes böngészés javára. Az Insta Novels (azaz Insta Regények) című projekt keretein belül az irodalom nagy klasszikusait – például Lewis Carrol Alíz csodaországban című művét – mutatja be rövid, Instagram-sztorikként megjelenő animációkon keresztül. Az ötlethez hasonló projekt korábban már itthon is megvalósult – gondoljunk csak a Bookline Már egy perc olvasás is élmény kampányára, ahol sajátos csattanójú Örkény egyperces novellák olvasására pár perces animációs filmek inspirálták a neten nézelődőket.


Forrás: dezeen.com

Forrás: youtube.com

Forrás: theguardian.com, MTI, dezeen.com, dezeen.com
Nyitókép forrása: Filipe Braga/Serralves, fastcompany.com