HETI POP – Damien Hirst Drake-nek tervezett, velencei oroszlánok, megvannak a Leopold Bloom finalistái, hamis Gauguin a Tate-ben
Damien Hirst készítette Drake legújabb, Cerified Lover Boy címet viselő albumának borítóját. A brit kortárs képzőművész a várandós emoji különböző színvariációit egy fehér háttéren festette egymás mellé – legalábbis a zenész rajongói oldalain olvashatóak szerint nem digitális alkotásról, hanem festményről beszélhetünk. A borítót eddig sok kritika érte annak egyszerűsége miatt. Drake korábban egyszer már bekerült a kortárs művészeti történéseket követő magazinokba, amikor 2015-ös Hotline Bling című számának videójában James Turrell képi világára kísértetiesen emlékeztető elemek között táncolt. Akkoriban maga Turrell is nyilatkozott a témában, jelezve, hogy sem ő, sem csapatának tagjai nem vettek részt a videó díszletének elkészítésében.
Kihirdették az idei Velencei Építészet Biennálé győztes pavionjait. A legjobb nemzeti pacvilonnak járó Arany Orszlánt az Egyesült Arab Emírségek Wetland című kiállítása kapta – a cement alternatíváit kereső pavilon kurátorai Wael Al Awar és Kenichi Teramoto voltak. A központi kiállítás kiemelkedő résztvevőjének járó Arany Oroszlánt a Raumlaborberlin, míg a legígéretesebb fiatal résztvevőnek járó Ezüst Oroszlánt a Foundation for Achieving Seamless Territory kapta. Ha már Velence: a városban rendezett filmfesztivál is a héten kezdődött, a következő Velencei Képzőművészeti Biennálé pedig már csak hét hónapra van.
A 2021-es Leopold Bloom Képzőművészeti Díjra ismét korhatár nélkül pályázhattak a hazai színtéren alkotó képzőművészek. A hatvanhat, online beérkezett pályázati anyagból – amely tartalmazza a művészek szakmai önéletrajzát, portfólióját, és külföldi kiállítási tervüket is – öt döntőst választott ki a nemzetközi művészeti élet neves szereplőiből álló háromtagú zsűri. Az idei finalisták Balázs Nikolett, Farkas Roland, Kocsi Olga, Koós Gábor és Szabó Eszter. A döntősök műveiből kiállítást rendeznek a díj szervezői, amelynek ebben az évben a frissen nyíló, közép- és kelet-európai fókuszú magánmúzeum, a Q Contemporary ad otthont. A végső döntést a zsűri személyes találkozások, műteremlátogatások után hirdeti ki a finalisták kiállításmegnyitóján, ami egyúttal az ünnepélyes díjátadó gála is.
A Tate gyűjteményének részét képező, 1891 körüli Gauguin mű mostantól nem része a művész összes munkáját hivatalosan összegyűjtő catalogue raisonné-nak, hiszen a hozzáértők úgy sejtik, hogy az nem több mint hamisítvány. A Tahitians (Tahitiak) című kép immár nem szerepel a New York-i Wildenstein Plattner Institute által kiadott, frissített catalogue raisonné kiadványban. Ennek ellenére a Tate még mindig eredeti Gaugainként kezeli a szóban forgó művet, azonban az intézmény szóvivője úgy nyilatkozott, hogy ők is ellenőrizni fogják a mű eredetiségét.
Forrás: artnews.com, theartnewspaper.com