Artmagazin élőben dOCUMENTA(13), 2012

Winkler Nóra

Az Artmagazin szerkesztőségéből idén nyáron többen is fejenként 2400 kilométert utaztunk, hogy megnézzük a világ talán legfontosabb, új irányokat kijelölő kortárs művészeti kiállítását, az ötévenként rendezett Documentát Kasselban. Élményeinket beleírtuk a lapba, de jó pár történet, háttérinformáció, vicces kaland vagy megdöbbentő összefüggés van, hogy élőben jobb. Ez volt az első Artmagazin liveact, de az érdeklődés minket is meglepő nagysága mellett nem megyünk el tétlen. Lesznek még ilyenek, mint ez a lapbemutató, ahol rengeteg képpel, előadásokkal és azokhoz hangolt falatokkal érzékeltettük, milyen volt műveket nézegetni 4000 négyzetméteren, tűnődni gazon, gaz-e vagy műtárgy, és mint Felix Baumgartner, egyben látni a világot.


Kezdés előtt egy órával – designszékek sorban, Artmagazinok falon, vetítő készen. A pulton almasor, házi mentás limonádé, longdrink poharak


Az Artmagazin büszke pinkje, háttérben az előadótér meleg sárgája


Megkértük vendégeinket, úgy helyezkedjenek el, hogy piros kiegészítőikkel vidám ritmust adjanak


Mélyi József előad – arra kérte a csillogó tekintetű hallgatókat, mindenki fogja meg saját arcát


Többszörösen túljelentkezett estünkön megnyitottuk a fenti szintet, sokan ott nézték a lenti előadások kivetített képét. Ha nincs a BLUP és színes foteljeik, nem is tudjuk, mi lett volna


A dOCUMENTA témáihoz passzoló ételekkel készültünk, ezeket – természetesen – művészettörténész hallgatók kínálták a szellemileg már jól táplált hallgatóságnak


Alma – a dOCUMENTA-t át- meg átszövő almaprojektek miatt. Biokenyér – a Kasselban mindenfelé felbukkanó bioart okán. Friss, zöld krémek – a művészeti kertek és ligetek emlékére


Klementz Anna, Klementz Kata, Topor Tünde, Winkler Nóra, Szikra Renáta, Mélyi József. Józsi mintha egy GIRLS ONLY eseményre sodródott volna, ahol még nem oldódott fel