Paris Photo

Szmolka Zoltán képriportja

Bár a fénykép iránti vásárlókedv felélénkülésével sorra születnek a fotóvásárok szerte a világon, a műfaj koronázatlan királya még mindig a Paris Photo. Idén november 18–20. között tizenharmadjára gyűltek össze a 19. századi, a modern és a kortárs fotográfia a francia fővárosban. A szervezők savanyú összesítése szerint a standokon mérsékelt forgalom zajlott, de a látogatók száma (40 ezer) rekordot döntött. A részt vevő 102 kiállító – galériák és kiadók – 23 országot képviselt.

A legnagyobb üzletet a bostoni Robert Klein Galéria kötötte az idén elhunyt Irving Penn 1951-es fotográfiájával, amely 265 000 euróért talált gazdára. A Carrousel du Louvre-ban megrendezett börzére az idei kiemelt vendég, Irán (illetve az egész arab világ) Nyugaton alig ismert művészekkel érkezett, akik között éppúgy megtalálhatók voltak a teheráni Selyemút Galéria kortárs fotósai, mint a vintázsfotókat készítő 19. századi orientalisták. A Paris Photo fődíját, a BMW-díjat is egy közel-keleti témát feldolgozó sajtófotós kapta, a dán Karijn Kakebeeke, aki az első afgán női focicsapat egyik boldog tagját kapta lencsevégre. Hazánkat az ismét jól teljesítő Vintage Galéria képviselte a vásáron. (Jövőre viszont a közép-kelet-európai régió lesz a meghívott vendég, így már kiemeltebb szereplésre is lehetőség adódik.) Grafikusunk szubjektív képriportja következik.

36 szmolka1
36 szmolka2

36 szmolka3

36 szmolka4
36 szmolka5
36 szmolka6
36 szmolka7