Viennafair

Fotók a bécsi vásárról

Szerkesztőségünk Bécsben járt, a május 9-éig látható Viennafairen. Az osztrák kortárs művészeti börze az elmúlt években a közép-kelet-európai régió legfontosabb vásárává vált, nem világsztárok forognak itt, hanem a nagy jövő előtt álló fiatal helyi tehetségek és persze az ausztriai művészeti színtér apraja-nagyja. A bejáratott öreg mesterek helyett inkább kísérletező fiatalok szerepelnek – a nagy piaci áttörés reményében. Köztük természetesen az öt vezető budapesti galéria (acb, Inda, Kisterem, Ráday és Viltin) mezőnybe tökéletesen beleillő művészei. Az Artmagazin képes összefoglalója következik a Viennafairen látott izgalmas, humoros, fontos vagy jellegzetes munkákról.


Photoshopolt mutáns autópálya-csomópont.
Hubert Blanz: X-Plantation 01, 2008 – C-Print / Diasec, 100×150 cm, Courtesy Momentum Galerie & Momentum Editionen, Wien

 


Divatba jött a falak teleragasztgatása és kitapétázása.
Messestand Charim Galerie, Christine König Galerie, Gabriele Senn Galerie
fotó: Reed Exhibitions Messe Wien

 


Ekkora festményt csak egy bécsi galéria tudott kicipelni a vásárra.
Herbert Brandl: Cím nélkül, 2009, olaj, lakk, olaj, 300×500 cm, Galerie nächst St. Stephan, Wien
fotó: Reed Exhibitions Messe Wien

 


A vásár szlogenje egy fal mellé támasztott vaskos festményen.
Galerie nächst St. Stephan
fotó: Artmagazin

 


Egy magyar versenyző: a 2 dimenziós öltöztető papírbábuk trendi mai megfelelője.
Szabó Klára Petra: Paper Doll series No. 1. and 2., 2009, vízfesték, papír, 29×20 cm
Courtesy Viltin Galéria, Budapest
fotó: Viltin Galéria, Budapest

 


A Viennafairre egyáltalán nem jellemző íz: egy kis ázsiai hiperesztétikum. Harmatos fókuszú olajfestmény keleti csendélettel.
Sung-Min Park: Ice Capsule, 2008, 200×162 cm, olaj, vászon
fotó: Andy Denzler, Courtesy Galerie von Braunbehrens, München

 


A szlovének trendérzékenyek. Hatalmas számítógépes nyomat gótikus csúcsívvel és hajógerinccel.
Matej Andraz Vogrinčič: Liverpool Biennial, 2006, Cím nélkül (56 csónak), fotó egy helyspecifikus installációról, 160×200 cm
Courtesy Galerija Skuc, Ljubljana and the Artist
fotó: Galerija Skuc, Ljubljana

 


Egy bevállalós osztrák galéria kerítés zöldre festett komplett szobaberendezéssel.
ZS Art Kunstraum, ZONE1, Heinz Baumüller
fotó: Artmagazin

 


Tájidegen installáció: egy hatalmas magasles, amiről be lehet látni a vásárt – már ha fel lehetett volna mászni rá. Mark Dion vadászinstallációja.
Georg Kargl Fine Arts

 


A Knoll Galéria nem viccelt: hatalmas hullámot ragasztott ki Ivica Capan, Mara Matuschka és Birkás Ákos festményei mögé.
fotó: Reed Exhibitions Messe Wie

 


A progresszív szlovén galéria hozott egy kis társadalompolitikát. Monopoly albán maffiával és külföldön dolgozó szexmunkásokkal.
P.A.R.A.S.I.T.E. Institute P74 gallery
fotó: Artmagazin

 


Könnyed szürke csillár-akvarell. 
Hans Op de Beeck: Film noir (Chandelier 2), 2009, papír, akvarell, 101,5×60 cm, Galerie Krinzinger, Bécs
fotó: Artmagazin

 


Térképen izgő-mozgó animált figurákba bújtatott nőpolitika a törököktől.
Inci Eviner: Fluxes of Girls on Europe, DVD, 3 perces loop, 2010
Galeri Nev, Isztambul
fotó: Artmagazin