HETI POP – Salzburgban is lesz Belvedere, Bob Dylan megvásárolt dalai, új Banksy-murália Bristolban és magyar dizájnötleteket díjaztak
A bécsi Belvedere Museum új testvérmúzeumot nyit Salzburgban. A Belvedere Museum kuratóriuma és a Salzburg Museum felügyelőbizottsága idén jelentette be, hogy létrehoznak egy új kiállítóteret a városban a Belvedere tulajdonában lévő gyűjteményi darabok bemutatására. Az említett tárgyak között van középkorból származó, valamint kortárs műalkotás is. A Belvedere salzburgi intézményének létrehozása magában foglalja a már létező salzburgi múzeum jelentős részének átalakítását, beleértve annak keleti szárnyának és belső udvarának felújítását. A projekt teljes költségvetését 300 millió euróra becsülik. A Belvedere Salzburg a jelenlegi tervek szerint 2026-ra lesz kész.
A héten a Universal Music Publishing Group bejelentette, hogy megvásárolja Bob Dylan teljes dalszerzői katalógusát. Ez lehet eddig az egyetlen olyan zenei kiadói vásárlás, amely egy dalszerző munkásságát érinti. A vásárlás Dylan teljes karrierjének dalaira szól, első dalaitól kezdve a legfrissebb Rough and Rowdy Days című albumáig. Az adásvétel egyenesen a dalszerőn keresztül történt, aki eddig szerzői jogi ügyeinek jelentős részét maga kontrollálta. Az ár nem nyilvános, de a tranzakciót több mint 300 millióra becsülik a hozzáértők.
Új Banksy-murália bukkant fel a street art művész otthonában, Bristol városában. A munka címe aachoo!! és egy tüsszentő nőt ábrázol, aki olyan erővel tüsszent, hogy attól néhány métert hátra is röpül, ezzel elejtve táskáját és botját. Az új művet, ami a híresen meredek bristoli Vane Streeten látható, Banksy az Instagramján is megosztotta, így biztosak lehetünk abban, hogy ő készítette.
Egyensúlyfejlesztő gyerekbútor, dizájn falburkolat és egy mesterséges intelligenciára épülő alkalmazás – ez a három divat- és dizájnötlet nyerte el a Hiventures befektetési ajánlatát a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus és az mfb csoporthoz tartozó Hiventures startup inkubációjában. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútorral, a S.w.e.d. egy különleges, általuk fejlesztett dizájn falburkolttal, valamint a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással nyerte el az egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot. Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre. A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, míg a Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba.
Források: artnews.com, artdaily.com, designboom.com