A White Cube galéria Alfred Hitchcock által inspirált online kiállítást rendezett
A csoportos tárlatot Hitchcock 1954-es Hátsó ablak című filmje ihlette.
A kiállításon szereplő alkotások mindegyike a tekintet, a látás és láthatóság témakörével foglalkozik – valamint érintik a voyeurizmus, azaz kukkolás jelenségét is.
Az 1954-es thrillerben egy fotóriporter New York-i lakásában szorul, miután eltörte a lábát és mozgásképtelenné válik, mindaddig amíg fel nem gyógyul sérüléséből. Az otthonmaradás ideje alatt a szomszédok kukkolása szinte mániává fajul – ez köti le leginkább a riporter unalmas otthoni mindennapjait. Hitchcock pedig a film nézőit is bűnrészessé teszi a kukkolásában.
A White Cube kiállítása a koronavírus miatt mindannyiunk számára ismerős otthonmaradás témakörének egy szokatlan aspektusát járja körül – azt, amikor az ablakon történő bámészkodáshoz fordulunk segítségül, hogy ingerhiányunkat pótoljuk – és ki tudja, így miket látunk.
A kiállításon Ellen Altfest, Jeff Burton, Gillian Carnegie, Julie Curtiss, Judith Eisler, Celia Hempton, Danica Lundy, Paul Mpagi Sepuya, Laurie Simmons, Jeff Wall és Carrie Mae Weems munkái láthatók – a tárlat arra invitál bennünket, hogy vizsgáljuk meg, hogyan építik fel a művészek a jeleneteket és javasolnak narratívákat csupán a tekintet vezetésének eszközével.
A Hitchcock-film eredeti, angol címét viselő Rear Window kiállítás egészen 2021 januárjáig tekinthető meg a galéria online felületén.