Bekukkanthatunk a művészettörténet nagy alakjainak otthonaiba

A Phaidon kiadó gondozásában jelent meg a Life Meets Art (Élet és művészet találkozása) című kiadvány, amin keresztül 250 művész otthonába kukkanthatunk be.

Ha megkedvelünk egy könyvet, festményt vagy dalt, természetes, hogy elgondolkodunk azon, hogy nézhet ki a szeretett művet létrehozó személy otthona. Vajon rendkívüli kreativitásuk kiterjed azokra a helyekre is, ahol a mindennapjaikat töltik? Milyen művek lógnak a falukon? A lakókörnyezetük pont olyan, mint a munkásságuk? Vagy egy egészen más oldalukat tükrözi? Sam Lubell új könyve, a Life Meets Art: Inside the Homes of the World’s Most Creative People (Élet és művészet találkozása: A világ legkreatívabb embereinek otthonában) most választ ad ezekre a kérdésekre.

Lubell kiadványa a történelem 250 legelismertebb művészének otthonairól készült fotókat gyűjti egybe. Többek között bepillanthatunk Rubens fényűző nagytermébe, böngészhetünk Victor Hugo könyvespolcain vagy csodálhatjuk Cocteau elragadóan szeszélyes, kézzel festett falait vagy megnézhetjük Eileen Gray modern otthonát.

Rubens

Rubens egykori otthona. Rubenshuis, Antwerpen, Belgium. Fotó: a Rubenshuis és a Phaidon jóvoltából

Cocteau

Cocteau egykori otthona. Villa Santo Sospir, Saint-Jean-Cap-Ferrat, Franciaország. Fotó: Marina Melia / a Villa Santo Sospir jóvoltából / © DACS/Comité Cocteau, Párizs 2020 / a Phaidon jóvoltából

Gray

Eileen Gray egykori otthona. Villa E-1027, Roquebrune-Cap-Martin, Franciaország. Fotó: Manuel Bougot / a Phaidon jóvoltából


 

Forrás: news.artnet.com

full_003696.jpg
Látogatóban Molnár Farkasnál

Építészeti fotóval foglalkozó cikksorozatunk első részében már tettünk egy rövid látogatást Molnár Farkasnál, igaz, egy másik házban, az úgynevezett Tyroler-házban, és 1934-ben, amikor Molnárék kislánya már napozóban álldogált a tetőterasz betonkádjában hűsölő építész-apuka mellett (Artmagazin 2013/5). Nézzük, hogyan laktak Molnárék pár évvel az előtt, gyerek nélküli, fiatal, értelmiségi házaspárként 50 négyzetméteren, és milyen volt az a kép, amit erről sugallni akartak. Avagy volt-e linóleum a Delej-villában?