Idén a „virtuális múzeumi túrák” volt az egyik legnépszerűbb keresés a Google felületén

Abban az évben, amikor a megszokott szórakozási és időtöltési lehetőségek nagy része meghiúsult, ez nem meglepő.

A Google idén is közzétette, hogy felhasználói mire kerestek rá a legtöbbször az év során. Mivel az év nagy részét otthon kellett töltenünk, ezért a „virtuális” szóval kezdődő keresések igencsak megsokasodtak – ebben a csoportban kaptak némivel több figyelmet az átlagosnál a múzeumok is. Virtuális séták, virtuális múzeumi túrák, virtuálisan látogatható Kentucky Derby, virtuális oktatás, virtuális megoldások NBA rajongók számára és virtuális házasság – csak hogy néhányat említsünk a népszerű keresőszavak közül.

Mivel idén korlátozódtak a múzeumok lehetőségei, ezért sok intézmény fordult az online tér felé, hogy a megcsappant látogatószámokat a virtuális térben tudják növelni. Sőt a British Museum nemrég már jegyet is vásároltat a múzeumot az online térben látogatni kívánókkal.

A Google adatai alapján a virtuális múzeumi túrák iránti érdeklődés – a keresőszavak tekintetében – igencsak rövid volt: március 15. és 21. körül érdeklődtek a legtöbben, éppen akkor, amikor az Amerikai Egyesült Államokban megszületett az első otthonmaradásra vonatkozó szabályozás. Azóta az érdeklődés jelentősen megcsappant. Jelenleg nem sokkal többen keresnek rá az említett terminusra, mint a koronavírus előtti időkben. 

Forrás: news.artnet.com