Stand-szépségverseny hirdetmény
Az Artmagazin immár tizenegyedik alkalommal adja át a hazai művészeti vásárok legszebb standjának járó díjat az Art Market Budapesten, amely ebben az évben rendhagyó módon a Bálnában került megrendezésre. Az idei terepszemlét a Pszeudoposzt kollektíva tagjai – Kergyó Zsófia, Laczai Veronika, Tamás Dorottya és Urbantsok Tímea – tartották. A döntésben ezúttal a „legkevésbé vásári hangulat”, a standon belüli egység és a kiállított alkotások közötti párbeszéd mellett a háttérben rejlő misszió is fontos szerepet játszott. Mindezt szem előtt tartva az Artmagazin stand-szépségversenyének idei nyertese a Heart & Cherry Limited Editions.
A Sárvári Zita által megálmodott projekt ötvözi mindazt, amitől a kortárs művészet piaca pezsgővé válhat; célja, hogy fiatal művészek szitanyomatait népszerűsítse és értékesítse, ezzel egyrészt visszaemeli a köztudatba a technikát, másrészt szélesebb vásárlói körrel ismerteti meg az alkotókat is. A sokszorosított grafikák – mint a projekt neve is elárulja – kis darabszámban érhetők el, és a kereskedelmi szempontokon túl átgondolt kurátori döntések alapján kerülnek kiválasztásra.
A Heart & Cherry Limited Editions standja a nyugalom szigete a vásári forgatagban; az éteri harmóniát árasztó organikus-geometrikus alakzatok finoman vezetik a tekintetet egyik műről a másikra. Az alkotások közötti kapcsolat szinte tapintható; a formák és színek összhangja a síkbeli és térbeli tárgyak játékos mozgalmasságában is megmutatkozik. Kis Judit vegyes technikával alkotott művei szinte életre kelnek különböző anyagokból (kerámia, fém, gránit) készült tégla-szobraiban, amelyek finom egységet alkotnak Nemes Márton hasonló színekből álló szitanyomatával. Moizer Zsuzsa antropomorf alakokat ábrázoló szitanyomatai Magyarlaki Bence női formákat idéző plasztikájával mutatnak közeli kapcsolatot, miközben Barabás Zsófi organikus-absztrakt szitanyomata és Csató József biomorf motívumokat ábrázoló litográfiái egy idilli világba kalauzolnak bennünket.
A nyertessel készült interjút karácsonyi lapszámunkban közöljük.
A nem létező Pszeudoposzt-különdíj pedig a Kisterem standját illeti, ahol a kiállított alkotások közötti egység a stand és a Bálna terének összhangjában is tetten érhető. Amellett, hogy a művek közötti játékos dialógus egy sajátos asszociatív történetet hív életre, az alkotások külön-külön is azt az érzetet keltik, mintha a helyszínhez tartoznának; elrendezésük az indusztriális térben önálló műalkotásként értelmezhető.