Ezt nézd! – Debrecen, Paks, Pécs és Budapest
2019 utolsó napjaira, illetve 2020 elejére egy országjáró kiállítástúrát javaslunk, kezdve Debrecennel: a MODEM és a Budapest FotóFesztivál együttműködésében megvalósult tárlattal. Érdemes még Paksra és Pécsre is ellátogatni, ahol 70–80-as évekbeli, valamint 20. század eleji alkotások kerülnek előtérbe. Budapesten pedig a Műcsarnok François Fiedler-kiállítását ajánljuk.
Március 15-ig látogatható a Mélyáramok. Kortárs magyar fotográfia kontra klasszikusok című kiállítás a debreceni MODEM-ben. A nagyszabású tárlat bemutatja a párhuzamokat, kapcsolatokat, a gyakran rejtett, de mégis létező mélyáramokat a magyar fotográfiában. A világhírű elődök – többek között Brassaï, Lucien Hervé, Paul Almasy – eredeti művei mellett a kortárs magyar fotóművészet számos alkotásával is megismerkedhet a látogató.
A Paksi Képtár A végzet hatalmas című kiállítása Révész László László és Roskó Gábor 70–80-as éveinek fordulójától napjainkig született alkotásait mutatja be. A kiállító művészek képeinek közös pontja az irányítható mögöttes valószínűsítése. A március 8-ig látható tárlat kettejük hol párhuzamos, hol néhány ponton egymást metsző pályájának műveiből ad válogatást. A kiállítás anyagát 68 alkotásból, köztük sorozatokból, grafikákból, festményekből és kerámiákból állították össze.
Révész László László: F.A.N., 1988
Március 31-ig látható a pécsi Janus Pannonius Múzeum – Modern Magyar Képtárban a Törésvonalak. Avantgárd művészet Közép-Európában. A tizenkét tematikus egységből álló tárlat a modern művészet és az avantgárd közép-európai fejlődésének 1908 és 1928 közé eső időszakát mutatja be. A több mint 150 kiállított műtárgyat 24 hazai és nemzetközi gyűjtemény kölcsönzi a kiállításra. Az alkotók névsora Kassák Lajostól Kernstok Károlyon át Márffy Ödönig, Moholy-Nagy Lászlóig, illetve Tihanyi Lajosig, Uitz Béláig és Bortnyik Sándorig terjed.
François Fiedler (azaz Fiedler Ferenc, 1921–2001) Szőnyi István tanítványaként kezdte festői pályáját. A világháború után telepedett le Párizsban, ahol a korszak nagyjai, Miró, Chagall, Calder ismerték fel tehetségét és egyengették útját. Az ötvenes évektől hatalmas energiákat felszabadító absztrakt expresszionista képeket festett. A Műcsarnokban február 2-ig látható Képpraxisok 2 című, retrospektív tárlatán nagyrészt Budapesten még nem látott művei szerepelnek.