Heather Phillipson installációja lesz a Tate Britain Commission sorozat legfrissebb alkotása

A múzeum felkérésére készülő alkotások sorozata mind olyan helyspecifikus mű, amely a Tate Britain épületének architekturális értékeire és különlegességére reflektál.

A londoni születésű Heather Phillipson műve a Tate Britain épületének szívében található neoklasszikus Duveen Galleries területén debütál majd. A mű a RUPTURE NO.1: blowtorching the bitten peach címet viseli.

A Tate Britain Commission keretein belül az elmúlt években Mark Wallinger, Martin Creed, Fiona Banner, Simon Starling, Phyllida Barlow, Pablo Bronstein, Cerith Wyn Evans, Anthea Hamilton és Mike Nelson mutatott be új, helyspecifikus alkotásokat a múzeum épületében – ezeket a Tate honlapján lehet végigböngészni.

Duveens

A Duveen Galleries, forrás: tate.org.uk

Heather Phillipson sokszor zavarba ejtő, kiterjedt multimédiás projektjeiről ismert – dolgozik a videó, a szobrászat, az installáció, a zene és a költészet eszközeivel is. A művészről legutóbb 2020 nyarán írtunk, amikor kikerült a londoni Trafalgar térre a Fourth Plinth (Negyedik lábazat) köztéri projekt legújabb alkotása, amelynek szintén ő az alkotója. A hatalmas olvadó édességet és a tetején ülő cseresznyét, rajta pedig egy óriási legyet ábrázoló szobor még idén is látható, egészen tavasz végéig. A THE END (A vég) címet viselő szobor különlegessége, hogy van rajta egy funkcionáló drón is, amely élő közvetítéseket nyújt a művész által létrehozott weboldalon.

A szobor leleplezéséről itt látható egy rövid videó:

A brit művész nemrég, 2020-ban egész estés adást készített a BBC Radio 3 számára, valamint 2019-ben új, multimédiás installációkat mutatott be a berlini Martin Gropius Bauban és a Sharjah Biennialon. A legfrissebb hírek szerint pedig szerepel nemrég megnyílt Sanghaji Biennálén is.

Heather Phillipson a Tate Britain épületében debütáló műve 2021. május 17. és  2022 januárja között lesz látható.

 

Forrás: artdaily.com

full_000085.jpg
A világ száz legfontosabb embere és a képzőművészet

Hol a helye a kortárs képzőművészetnek napjaink globalizált világegészében? Valahol a hátsó sorokban. A Time magazin idei százas listájára, amin azok a férfiak és nők szerepelnek, akiknek „ereje, tehetsége vagy erkölcsi példamutatása megváltoztatta a világot”, mindössze egy képzőművész jutott be.