Néhány korai Edward Hopper-műről kiderült, hogy valójában másolatok
A felfedezés egy épp a doktoriján dolgozó hallgatótól, Louis Shadwicktől származik, állításaival több Hopper-szakértő is egyetért.
Louis Shadwick a londoni Courtauld Institute-be leadandó doktorijához végzett háttérkutatást, amikor talált három olyan korai Hopper-olajfestményt az 1890-es évekből, amiket a felismerése tükrében nehezen nevezhetünk eredetinek. A három mű közül kettő egyértelmű másolata másik két festménynek, amelyeket Shadwick meg is talált egy amatőr festőknek készített magazinban – az adott lapszámok datálása megelőzi Hopper festményeinek születését. A magazinban szerepeltetett művek mellett még részletes instrukciókat is közöltek a szerkesztők arról, hogy a képek hogyan másolhatók.
A friss felfedezésről angol nyelven a művészettörténeti újság, a The Burlington Magazine októberi számában olvashatnak majd az érdeklődők.
Hogyan történt a felfedezés? Shadwick először felismerte, hogy az amerikai Bruce Crane nevű festő valószínűleg szerepet játszhatott néhány korai Hopper-mű születésében. A heuréka momentum idén nyáron történt, amikor a kutató a pandémia alatti lakáskaranténban elmerült a Google találatok között – ekkor találkozott Crane A Winter Sunset (Egy téli naplemente) című festményével, ami az egyik 1890-es The Art Interchange magazinban szerepelt. Ez a munka szinte teljes hasonlósággal bír Hopper egyik tinédzserkori festményével, ami 1897 körül készült és az Old Ice Pont at Nyack címet viseli. (Ezt a mű épp elérhető egy galéria kínálatában 375 ezer dollár körüli becsült áron – a friss felfedezés valószínűleg befolyással lesz a mű árára.) Ezek után Shadwick hasonló egyezéseket fedezett fel több korai Hopper-mű esetében.