Szántó András legfrissebb könyve a múzeumok jövőjét térképezi fel

A Hatje Cantz kiadó gondozásában megjelenő kiadvány a The Future of the Museum (A múzeum jövője) címet viseli és 28 nemzetközi múzeumi vezetővel lezajló beszélgetés kivonata.

Szántó András – akivel az Artmagazin 117. számában Winkler Nóra beszélgetett – szociológushallgatóként, ösztöndíjjal érkezett Amerikába 1988-ban, később egy kulturális újságírásra specializálódott intézetet vezetett, majd műkereskedelmet tanított, az elmúlt tíz évben főállású tanácsadó, aki a művészeti világban is aktív márkákkal (Absolut, Audemars Piguet, BMW, Davidoff, Rolls-Royce), intézményekkel (Metropolitan Museum, Kunstmuseum Basel, Tel Aviv Museum of Art) és vásárokkal (Art Basel, Art Basel Cities) gondolkodik együtt. 

Szántó1

Szántó András, forrás: resite.org

2020-ban a múzeumok világszerte bezártak vagy nagyon komoly korlátozásokat vezettek be a koronavírus miatt. A New York-i stratéga, Szántó András a kulturális intézmények helyzetét, lehetőségeit és reményeit kutatva interjúkat készített a múzeumokat vezető nemzetközi szakemberekkel. Abban a pillanatban, amikor a gazdasági, politikai és kulturális változások mind egy új korszak kezdetét jelzik, az igazgatók őszintén beszélnek a művészeti múzeumok korlátairól és kiaknázatlan lehetőségeiről. A könyvben megjelenő 28 párbeszéd mind egy-egy olyan témát tár fel, amely releváns a ma és a holnap művészeti intézményei számára.

00004828

Forrás: hatjecantz.de

A novemberben megjelenő kötetben az alábbi szereplőkkel olvashatók beszélgetések:

Marion Ackermann (Staatliche Kunstsammlungen Dresden), Cecilia Alemani (The High Line, New York), Anton Belov (Garage Museum of Contemporary Art, Moscow), Meriem Berrada (MACAAL, Marrakesh), Daniel Birnbaum (Acute Art, London), Thomas P. Campbell (Fine Arts Museums of San Francisco), Tania Coen-Uzzielli (Tel Aviv Museum of Art), Rhana Devenport (Art Gallery of South Australia, Adelaide), María Mercedes González (Museo de Arte Moderno de Medellín), Max Hollein (The Metropolitan Museum of Art, New York), Sandra Jackson-Dumont (Lucas Museum of Narrative Art, Los Angeles), Mami Kataoka (Mori Art Museum, Tokyo), Brian Kennedy (Peabody Essex Museum, Salem), Koyo Kouoh (Zeitz Museum of Contemporary Art Africa, Cape Town), Sonia Lawson (Palais de Lomé), Adam Levine (Toledo Museum of Art), Victoria Noorthoorn (Museo de Arte Moderno de Buenos Aires), Hans Ulrich Obrist (Serpentine Galleries, London), Anne Pasternak (Brooklyn Museum), Adriano Pedrosa (MASP, São Paulo), Suhanya Raffel (M+ Museum, Hong Kong), Axel Rüger (Royal Academy of Arts, London), Katrina Sedgwick (Australian Center for the Moving Image, Melbourne), Franklin Sirmans (Pérez Art Museum Miami), Eugene Tan (National Gallery Singapore & Singapore Art Museum), Philip Tinari (UCCA Center for Contemporary Art, Beijing), Marc-Olivier Wahler (Musée d’Art et d’Histoire, Geneva) és Marie-Cécile Zinsou (Musée de la Fondation Zinsou, Ouidah).

A könyv ezen a linken lesz rendelhető.

Screenshot 2020-07-27 at 12.50.49.jpg
EGÉSZ ÉLETEM AJTÓKON BEKOPOGÁSOK SOROZATA

Szántó András szociológushallgatóként, ösztöndíjjal érkezett Amerikába 1988-ban, később egy kulturális újságírásra specializálódott intézetet vezetett, majd műkereskedelmet tanított, az elmúlt tíz évben főállású tanácsadó, aki a művészeti világban is aktív márkákkal (Absolut, Audemars Piguet, BMW, Davidoff, Rolls-Royce), intézményekkel (Metropolitan Museum, Kunstmuseum Basel, Tel Aviv Museum of Art) és vásárokkal (Art Basel, Art Basel Cities) gondolkodik együtt. A magyar képzőművészet nemzetközi ismertségét jelentős helyeken, méltó kooperációkban építő kiállítások, kiadványok létrejöttében is aktív. Két éve együtt szerveztük azt a New York-i kiállítást, ahol az amerikai közönség a 70-es évek neoavantgárd művészeinek legerősebb munkáit ismerhette meg. A Metropolitan kurátori csapata egy kora reggeli, zárt körű vezetést követően innen vásárolta meg gyűjteményébe Keserü Ilona 1969-es falikárpitját. András nyár végén látogatott haza, beszélgetésünkre egy hosszú ebéd mellett került sor.