HAVI ARCHÍV – December
HAVI ARCHÍV rovatunkban minden hónap elején összeszedjük azokat a korábbi tartalmainkat – mind a nyomtatott, mind az online Artmagazin anyagából – , amelyek valamilyen aktualitással rendelkeznek, így érdemes őket újra elővennünk és elolvasnunk. Mutatjuk januári kiállításokhoz és kulturális eseményekhez kapcsolódó írásainkat!
Január 12-én nyílik Batykó Róbert Every Bite is a Story című kiállítása az acb Attachmentben. A Paksi Képtárban rendezett tárlata és az eddigi munkásságát összegző kötet megjelenésének aprópáján vele készített videóinterjúnkban szó volt többek között képei „mérnöki” szerkesztéséről és a kéznyom felszámolásáról, a képek manipulálhatóságáról.
Január 13-án, pénteken a Trafó Galéria lecture performance estjén fellép a Technologie und das Unheimliche két szerkesztője, Nemes Z. Márió és Miklósvölgyi Zsolt is. Xenotopia című folyóiratuk bemutatója után Cserna Endre készített interjút a T+U-val tavaly tavasszal. A kulturális gépezeten egyszerre kívül és belül létező szubkultúra, az eljövendő hagyomány; hungarofuturizmus.
Január 17-én vetítik az újbudai FONÓ-ban A Sikoly Ars-Poetikája című, Ladik Katalin munkásságát bemutató portréfilmet, amelyet több zenei program is követ. Ladik Katalinnal tavaly Topor Tünde készített interjút. “Mindenképpen a multikulturális környezetet látom a kiindulópontnak, ahol mindig éreztem kommunikációs problémákat. Hogy egy üzenet valóban átjusson a meg nem értés gátjain, ahhoz egy univerzális metanyelvre lenne szükség. Éreztem, hogy a rítusok pontosan ezt a szerepet képesek betölteni egy közösségben. Nem a szavak értelme a fontos, hanem a rítusban fellelhető emelkedettség, a misztérium, amit mindenki érzékel. Ezt kellene a költészetben megteremteni, hogy mindenki értse.”
Január 22-ig látható a Longtermhandstand új, emeleti terében az ötödik PÚDER kiállítás: The Man Who Ran Out of the Picture and Vanished. Kárándi Mónikát a Deák Erika Galériában rendezett csoportos kiállítás után kérdeztük, Bagi Attila Under the Skin című tárlatát a Basszus, már bezárt?-ban dokumentáltuk, Rózsa Luca Sára Heavy Chains of Sentimentalism című kiállításáról Horváth Márk írt kritikát.