HAVI ARCHÍV – MÁRCIUS

HAVI ARCHÍV rovatunkban minden hónap elején összeszedjük azokat a korábbi tartalmainkat – mind a nyomtatott, mind az online Artmagazin anyagából – , amelyek valamilyen aktualitással rendelkeznek, így érdemes őket újra elővennünk és elolvasnunk.

Giorgi Gago Gagoshidze, Hito Steyerl és Miloš Trakilović közös videóinstallációja látható a Trafó Galéria Küldetés teljesítve: Belanciege című kiállításán, amely május hetedikéig tart nyitva. A posztinternet esztétikáról 2015-ben Németh Szilvi írt összefoglaló cikket, Hito Steyerl-ről pedig Topor Tünde és Winkler Nóra közös cikkének kereteseiben lehet olvasni 131. lapszámunkban. 

Hito Steyerl, HOW NOT TO BE SEEN A Fucking Didactic Educational .Mov File, 2013

Hito Steyerl, HOW NOT TO BE SEEN A Fucking Didactic Educational .Mov File, 2013

A március hetedikén nyíló I want to make love to a mannequin című tárlat hasonló kérdésekkel foglalkozik. A Magyar Képzőművészeti Egyetem aulájában megrendezett csoportos kiállítás arra tesz kísérletetet, hogy a kiállított munkákban a digitális forma- és látványképzés hatása, imitálása, használata váljék a közös jellemvonássá. Ennek kapcsán Rieder Gábor Jean Baudrillard magyarul 2010-ben megjelent A művészet összeesküvése című kötetéről írt recenzióját javasoljuk elolvasásra. 

A 2018-ban alakult Decolonize Your Mind Society március 11-én ad koncertet a Magyar Zene Házában. A megannyi képzőművészeti projektben is felbukkanó tagok második lemezbemutatója előtt a különböző, nem konvencionális hangolásokra felkészülve Keserü Luca Arnold Schönberg-cikkét érdemes felidézni.

Arnold Schönberg: Gondolkodás, 1910, olaj, papír, 22,3 x 25,1 cm, Arnold Schönberg Center, Bécs © Arnold Schönberg Center / HUNGART © 2020

Arnold Schönberg: Gondolkodás, 1910, olaj, papír, 22,3 x 25,1 cm, Arnold Schönberg Center, Bécs © Arnold Schönberg Center / HUNGART © 2020

Március 10-én, pénteken este hattól tart tárlatvezetést Páldi Lívia a Glassyard Galériában Horváth Gideon nemrégiben nyílt kiállításán, a Myths of Vulnerability-n. Az alkotó előző egyéni kiállításán elhangzott artist talk-ját írásos formában is közöltük és itt olvasható. “Talán elsőre nem olyan egyértelmű, de a méhviasz puhaságában, gyengédségében és érzékenységében komoly erő lakozik. Pontosan úgy, ahogy egy elnyomott közeg alakjainak kiélezett szenzitivitásában és rezisztenciájában is. A viasz érzékeny, váratlan, simulékony és idomulásra képes. Ugyanakkor ragadós, kemény, szívós, kémiailag stabil.”  

Április 21-ig lesznek látogathatóak az acb Galéria kiállításai. Hencze Tamás és Nádor Katalin mellett a galéria központi terében a Société Réaliste munkái kerülnek bemutatásra. A kollektíva 2012-es Ludwig Múzeumban megvalósult tárlatáról 51. lapszámunkba Horváth Olivér írt esszét.

Société Réaliste: Győzelmi menet: 3 lépés, 2014

Société Réaliste: Győzelmi menet: 3 lépés, 2014

artm_84-038.jpeg
HAVI ARCHÍV – december

Az Artmagazinnál fontosnak tartjuk, hogy habár napjaink új cikkek írásával és gondozásával, új lapszámok összeállításával telnek, mégse feledkezzünk meg korábbi tartalmainkról – főleg, hogyha azoknak ma ugyanúgy van aktualitásuk.

NemethIlona.jpg
HAVI ARCHÍV – május

Az Artmagazinnál fontosnak tartjuk, hogy habár napjaink új cikkek írásával és gondozásával, új lapszámok összeállításával telnek, mégse feledkezzünk meg korábbi tartalmainkról – főleg, hogyha azoknak ma ugyanúgy van aktualitásuk.

haviarchivapriliscoverr.jpg
HAVI ARCHÍV – Április

Az Artmagazinnál fontosnak tartjuk, hogy habár napjaink új cikkek írásával és gondozásával, új lapszámok összeállításával telnek, mégse feledkezzünk meg korábbi tartalmainkról – főleg, hogyha azoknak ma ugyanúgy van aktualitásuk. Éppen azért, hogy az általunk kedvelt, szeretett, sokszor forgatott Artmagazin-cikkek ne merüljenek feledésbe, néhány éve elkezdtük az Artmagazin Online HETI ARCHÍV rovatát, ami idén HAVI ARCHÍV-vá alakult.