Leesett egy kép a falról és így derült ki, hogy egy több száz millió dolláros Rembrandt mű

A Rómában történt felfedezést nemrég jelentették be egy a Villa Mediciben tartott szimpóziumon.

Az 1632-1633 körül született Rembrandt kép, a Háromkirályok imádása kapcsán nagyon sokáig úgy tartották, hogy eredeti mű híján csak másolat maradt fenn a festményből – ezek a másolatok pedig ma Göteborgban és Szentpéterváron láthatóak.

74e16f52636b82a56792968b09910cb0

Forrás: news.artnet.com

A friss felfedezés középpontjában álló festmény sokáig egy olasz család birtokában volt – a családnak pedig fogalma sem volt arról, hogy egy eredeti Rembrandt mű van a tulajdonukban. Egészen addig, amíg a kép le nem zuhant a falról és ezt követően restaurálásra szorult. Ekkor a festményen dolgozó restaurátor, Antonella di Francesco hívta fel a tulajdonosok figyelmét arra, hogy nagy valószínűséggel nem egy másolat, hanem maga az eredeti alkotás került hozzájuk. A restaurálás során Di Francesco évszázadok alatt rárakódott kosztól tisztította meg a művet, hogy felfedje annak valódi színpalettáját – ez pedig csak megerősítette gyanúját, miszerint a festmény mestere maga Rembrandt lehetett. 

A felfedezést követően a család úgy döntött, hogy megtartják a szóban forgó műtárgyat, azonban szívesen kölcsönzik majd múzeumi és galériás kiállításokra, hogy minél több érdeklődő megtekinthesse élőben is.

Az olasz hírügynökség, az ANSA becslései szerint a festmény értéke valahol nyolcvanhárom- és kétszázharminckilencmillió dollár között mozog.

Forrás: news.artnet.com

Szemtől szemben - Rembrandt és Caravaggio az amszterdami Van Gogh Museumban

Úgy tűnik, az utóbbi évek kedveznek az egyszeri alkalomra összeválogatott „páros” kiállításoknak, melyeken az összehasonlító koncepció mentén megközelítőleg ugyanabból a korszakból két, kvalitásaiban és hatásában hasonló művész képeit állítják ki egymással szemben vagy még inkább egymásnak megfeleltetve.
A 2005-ben a MoMA-ban (június 26–szeptember 12.), majd 2006-ban a Musée d’Orsay-ban (február 28–május 28.) Cézanne és Pissarro műveit bemutató tárlattal (Pioneering Modern Painting: Cézanne and Pissarro 1865–1885) párhuzamosan nyílt meg 2006. február 24-én a művész születésének 400. évfordulóját ünneplő Rembrandt-év keretében az a „vizuális szenzációként” hirdetett kiállítás, mely a barokk kor két „nehézsúlyú” személyiségét (a kifejezés nem tőlem származik) mutatja be (2006. június 18-ig). Rembrandt és Caravaggio személyében két olyan művészről van szó, akik egyben a 16–17. századi Észak- és Dél-Európa különbségeit képviselik, műveiken keresztül pedig két, egymással igen kevés ponton érintkező világ tárul fel a szemünk előtt. Az alkotói életszakaszokat tekintve a két útnak nincsenek közös halmazai, hiszen Rembrandt csupán négyéves volt, amikor Caravaggio meghalt, és számos kortársával ellentétben soha nem járt Itáliában.

full_000641.jpg
Az ifjú Rembrandt


Nem nagyon van a fotográfia feltalálása előtt működő művész, akinek arcvonásait jobban ismernénk, mint Rembrandtét. Szinte belénk vésődött krumpliszerű orra, fürkésző, kissé eszelős tekintete, seszínű, kócos szőrzete. Láttuk már elegáns ficsúrként, büszke festőfejedelemként, görög filozófusként, lecsúszott földönfutóként és reményvesztett öregemberként is. A holland festő ugyanis – önelemzésből vagy egoizmusból – időről időre megfestette saját portréját. Jelenleg is több tucat önarcképét tartja számon a szaktudomány. Most viszont – az Art Newspaper beszámolója szerint – előkerült a festőzseni legkorábbi arcképe, ami 16 éves ifjúként ábrázolja.

MyRembrandt_05.jpg
A Rembrandt-gyűjtőkről készült új dokumentumfilm a remekművekkel élők világába vezeti be az érdeklődőket

Az elmúlt években újjáéledt a régi mesterek művei iránti gyűjtési érdeklődés – az aukciós házak számára is egyértelművé vált, hogy valóban vannak olyan emberek, akik régi remekművekért is hajlandóak kifizetni a napjainkban a kortárs művészetért kifizetett nagyobb összegeket.

rembrandt.jpg
Rembrandt Éjjeli őrjárata óriási méretben

Rembrandt Éjjeli őrjárat című mesterművének minden eddiginél nagyobb felbontású képét tette közzé online az amszterdami Rijksmuseum.

5292.jpg
Egy eddig hamisnak hitt Rembrandt-kép talán mégsem az

Egy régóta ismert festményről, amit eddig hamisnak tartottak, kiderült, hogy valójában a mester kezének munkája. Az aprócska kép, amelyen egy viseltes, melankólikus öregember szerepel, hosszú ideig egy múzeum raktárába volt száműzve, most azonban kiderült, hogy a munkát Rembrandt műhelye, nagy valószínűséggel pedig maga a művész készítette.