Sarah Meister, a MoMA fotográfiával foglalkozó kurátora lett a fotóművészetet támogató és népszerűsítő nonprofit szervezet, az Aperture Foundation ügyvezető igazgatója
Meister Chris Bootot váltja az Aperture élén, aki 10 év után visszatér, hogy szülőhazájában, Angliában folytassa karrierjét.
Sarah Meister 2009 óta dolgozott a MoMA kurátoraként, nevéhez kötődik több kiállítás és kiadvány mellett Dorothea Lange Migrant Mother címet viselő fotókönyve.
Az Aperture fotográfiával kapcsolatos könyveket és negyedévente megjelenő magazint ad ki, egy folyamatosan frissülő weboldalt működtet, előadásokat és kiállításokat szponzorál, sőt a koronavírus-helyzet előttig fenntartott egy projektteret is Chelsea-ben. Az új ügyvezető igazgató előtt álló egyik komoly kihívás az lesz, hogy új központhelyszínt válasszon számára.
Az Aperture-t 1952-ben egy igen neves csoport alapította San Franciscóban – a csoport tagjai voltak többek között Minor White, Ansel Adams és Dorothea Lange is. Az Aperture azóta számos fotós, többek között Diane Arbus, LaToya Ruby Frazier, Nan Goldin, Richard Misrach és Deana Lawson monográfiáit adta ki. Ma az Aperture könyvei és magazinjai fontos forrásai mindazoknak, akik fotográfiáról gondolkodnak.
Az Aperture nevéhez kötődik többek között az évente megrendezett fotókönyv-verseny – itt 2016-ban magyar sikerről is beszámolhatunk. Puklus Péter a londoni SPBH Editions kiadásában megjelent The Epic Love Story of a Warrior című fotókönyvét a Paris Photo – Aperture Foundation PhotoBook Awards kuratóriuma az év legjobb tíz könyve közé választotta. A 2020-as nyerteseket az Aperture nemrég tette közzé weboldalán.
A magyar vonatkozásokat folytatván, külön örömre ad okot, hogy 2018-ban Ladocsi András kiállított a The New Vanguard Photography Prize shortlistes alkotóit bemutató kiállításon, amelyet az Aperture Galleryben rendeztek. A projekt az Aperture, a Document Journal és a Calvin Klein együttműködésében valósult meg. Célja a divat és művészet élvonalában tevékenykedő képalkotók bemutatása és támogatása volt.
Forrás: nytimes.com