Május 24-én este hét órakor nyílik meg három kiállítás az art quarter budapest nyíltnapja keretében: Dankó Boglárka, Lévai Fanni és Mukus Roxána "Szappanlidérc" című közös tárlata, Kiss Balázs Ágoston "A bomlás emlékei", valamint Kovács Máté "This Is Where I Post From" című kiállításai. Mindhárom munka az Autonomous Goblin14 kollektíva pályázatának részeként, illetve támogatásával és szakmai gondozásában valósul meg.
Lassan fél évszázada tudjuk: a múzeumok nem az örökkévalóságnak dolgoznak, és nem abszolút elbeszéléseket nyújtanak a látogatóiknak, hanem kérdeznek, eltérő nézőpontokra mutatnak rá, és párbeszédet kezdeményeznek a közösség különböző csoportjaival.
Idén ismét kiírásra került a Leopold Bloom Képzőművészeti Díj.
Minden, egy város, közösség életébe újonnan landoló intézmény fontos alapkérdése, mennyire fog tudni beilleszkedni, igazán belekapcsolódni a már zajló, kialakult helyi életbe.
"Werner Herzog extatikus igazsága" című esszésorozatában Gerdesits Pál Werner Herzog filmművészetének két fő jellemzőjére fókuszál. Egyrészt amellett érvel, hogy Herzog alkotásai – műfajtól, formátumtól és költségvetéstől függetlenül – ugyanazokat a hősöket, témákat és motívumokat vonultatják fel, miközben szabadon, mégis szigorúan és következetesen alkalmazza filmnyelvi eszközeit. Másrészt bemutatja, hogy Herzog alkotói hozzáállása – amelyet a rendező saját maga által „extatikus igazságként” definiált fogalom határoz meg – közel hat évtizeden át töretlenül működik, még akkor is, ha ellentmondások és kérdések sorát veti is fel. Elemzéseiben Nietzsche filozófiája a tragédia, míg Merleau-Ponty a képek születése, a fizikai jelenlét és az érzékiség értelmezéséhez nyújt keretet. Gerdesits Pál e filozófiai horizont mentén Herzog művészetét az igazságkoncepció intuitív példázataként mutatja be.
Rendhagyó reflexió egy rendhagyó kiállításhoz Trapp Dominika korai rajzaiból és későbbi műveiből, illetve Tandori Dezső Pándi Balázs gyűjteményében található grafikáiból. Trapp Dominikát a madár és a misztikus figyelem, Pándi Balázst a lemezgyűjtés és a terápiás figyelem vezette Tandorihoz - talán. De a lényeg, hogy a galériában találkoznak.
Második honfoglalásként hat számomra, hogy a LOFFICE fő bázisa és coworking irodája újra a Paulay Ede utcában dübörög, és ugyan az Artmagazin a többi lokáció szuper tereit is használta, mégis, ide visszatérni maga a hazaérkezés. Olyan volt újra fel-alá mászkálni a színes csempéjű lépcsőházban, kiállni a szomszédos zeneiskola belső udvarára néző teraszra, mint amikor felnőttként költözik vissza az ember egykori egyetemi éveinek lakásába – időutazás, friss energiák, vicces emlékek, jóleső komfort. Itt kezdődött minden tizenöt évvel ezelőtt, és most innen folytatódik a történet, csak a novella már regénnyé bővült, a loft épület pedig okosházzá alakult.
„Azután lett este és lett reggel…” És látta, hogy amit alkotott, jó. A teremtés történetének első szakaszában rendre találkozunk azzal a határozószóval, amelyet Deli Ágnes székfoglaló kiállítása címéül választott.