The recently published book Eastern Lights presents iconic lamp collections and their Hungarian and Czechoslovakian designers from the second half of the 20th century—shedding light on works by Tamás Borsfay, Sándor Borz Kováts, Helena Frantová, Tibor Házi, Sándor Heller, Josef Hůrka, Stanislav Indra, Tibor Nádai, Ján Šuchaň, and the Opteam group, as well as bringing attention to trends that have faded into obscurity.
Reprezentatívnak nem mondható kutatásom szerint a betonról a legtöbbeknek az építészet, ezen belül pedig elsősorban a brutalizmus és a panelépítészet, na meg a panelházak közé elhelyezett régi ping-pong asztalok jutnak eszébe, továbbá az autóutak, a hidak és a bunkerek. Más aspektusból nézve a keménység, a durvaság
és a szürkeség.
A közelmúltban megjelent Eastern Lights című kiadvány a 20. század második felében született, ma már ikonikus lámpacsaládokat és azok magyar, valamint csehszlovák tervezőit mutatja be – Borsfay Tamást, Borz Kováts Sándort, Helena Frantovát, Házi Tibort, Heller Sándort, Josef Hůrkát, Stanislav Indrát, Nádai Tibort, Ján Šuchaňt és az Opteam csoportot – fényt derítve a feledés homályába veszett tervezőkre és tendenciákra.
Ebben a különleges epizódban saját gyerekkorunkba vezetjük a hallgatókat, hogy kiderüljön, mi a kezdőpont, amiért ennyire szeretünk festményekkel foglalkozni.
Új helyszín Budán, falusi közösség Pesten, munka passzióból, babonás aratás, kísérleti textil, lottóházak, dzsentrifikáció és pici hópata.
Az Artmagazin Online októberzáró órarendje.
Filológiai rétegek közé ágyazódott kiállítási leletanyag archeológiai feldolgozása, a T+U kollektíva által felvázolt paleohantológiai módszertan mentén.
Három évvel ezelőtt kezdte el kutatni a magyar kísérleti textil központjának számító Velemi Textilművészeti Alkotóműhelyt a 11_11, időközben az acb Research Labbel kiegészülve oral history videóarchívumot hoztak létre.
A 2009-ben alapított és nyertesenként 5000 euróval járó, kortárs képzőművészetet népszerűsítő díjat kétévente, minimum kettő, maximum három 45 év alatti magyar képzőművésznek ítéli oda a független, nemzetközi szakmai zsűri.
Öten kerültek fel a Konok-Hetey Művészeti Díj 2024 shortlistjére, melyet a Konok-Hetey Művészeti Alapítvány hozott létre a tehetséges kortárs képzőművészek támogatására. A díjat november 20-án adják át.
A budapesti Light Art Museum új kiállítása, a Phantom Vision némiképp túllép az intézményt meghatározó szűk, fényművészetre épülő műfaji kereteken. Ahogy a tárlat alcíme is utal rá, a hétköznapi érzékelést meghaladó, felforgató vagy akár megkerülő szenzuális stratégiák felé fordul – olyan érzékelési és észlelési módok felé, amelyek már léteznek, vagy a közeljövőben válhatnak valósággá, esetleg teljes mértékben spekulatívak.
A paleohantológia a magyar kultúra legfrissebb szellemi terméke, amely a paleontológia és a hantológia fúziójából jött létre a T+U teóriafikciós laboratóriumában. Miklósvölgyi Zsolt és Nemes Z. Márió kísérteties teóriája Fridvalszki Márk szellemképes praxisával együtt immáron tíz éve burjánzik a Technologie und das Unheimliche (T+U) teoretikus fanzine-jében, és különféle kiállításokon – most éppen a Szellemcsonton – is testet ölt.
Három évvel ezelőtt kezdte el kutatni a magyar kísérleti textil központjának számító Velemi Textilművészeti Alkotóműhelyt a 11_11, időközben az acb Research Labbel kiegészülve oral history videóarchívumot hoztak létre.