
Ma este ismét Designers Movie Nights a Bem Moziban
Érdekel hogy hogyan terveznek a Facebook, Twitter vagy az InVision tervezői? Érdekel hogy mi az a digitális termék design (product design)? Hogy milyen hatással van ez a minket körülölelő világra? És rád?
Tündérország; ott van a világnak vége, A tenger azon túl tűnik semmiségbe
Majdnem lemaradtam életem egyik legfontosabb könyvéről, mert amikor év elején magyar Bauhaus-tagokról kerestem szakirodalmat egy olyan kerekasztal- beszélgetéshez, ami Nők a Bauhausban címmel került megrendezésre, láttam, hogy létezik, de a címe alapján azt hittem, valami regényes életrajzszerűség, minek is rendeljem meg.
„Megfesteni a csirke petefészkében, a szalagok és mirigyek között, a tojássárga-kezdeményt”
Dallos Ádám festészetének központi motívuma a test, legyen az rózsaszín bőrű, vérbő, meleg fiúké, vagy hidegsárgán csillogó, félbevágott, bontott csirkéké.
„Eleve meglévő dolgokat helyezek egymás mellé úgy, hogy abból valami más lesz.”
Nemes Márton 1986-ban született Székesfehérváron, jelenleg Londonban él és dolgozik. 2013-ban otthagyta a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakát, majd 2018-ra elvégezte a Chelsea College of Arts képzőművészeti mesterprogramját. Számos budapesti helyszín után, 2014-ben a Paksi Képtárban Megfestett festék címmel nyílt önálló kiállítása, majd a dunaújvárosi ICA-D-ben, az amerikai Westport Art Centerben és a müncheni ERIKA DEÁK MÜNICH TEMPORARY-ban is bemutatkozhatott. Festészete kezdetben a figuralitás és az absztrakció között mozgott, majd a műfaj határainak feszegetése és a képi absztrakció megértése vált nála központi elemmé. Az elmúlt néhány évben a hagyományos értelemben vett – sokszor festékszórás segítségével létrehozott – képek fóliákkal, fatörmelékekkel és szíjakkal egészültek ki, így az eredendően kétdimenziós művek belépnek a harmadik dimenzióba. Nemes Márton a Zágrábban, Bécsben és Berlinben rendezett csoportos kiállítások mellett 2017-ben szerepelt a grazi Abstract Hungary című, áttekintő csoportos tárlaton, majd 2018-ban a londoni No 20 Artsban rendezett Why Patterns? kiállításon. Kurátorként idén november végén Golden Hour címmel szervezett egyestés csoportos kiállítást. Decemberben pedig kiállít az Annka Kultys Gallery Cacotopia 03: Group Show című, Európa vezető művészetoktatási intézményeinek öt frissen végzett hallgatóját bemutató tárlatán. Ma nyílik Tomorrow című egyéni kiállítása a székesfehérvári Szent István Király Múzeumban.
EXTÁZIS A TUDÁS-VADONBAN: FIELD TRIPPIN’ @Loffice Budapest
Az elmúlt évekhez hasonlóan, Magyarország vezető coworking irodája idén is csatlakozik a Startup Safari fesztivál felhozatalához, és 2019. április 17-én 40 szakértővel, 4 szinten, 14 programelem keretében tart “terepgyakorlatot” Field Trippin’ elnevezéssel.
ALWAYS LOOK AT THE BIG PICTURE – MINDIG EGYBEN NÉZD A DOLGOKAT
Idén az Artmarketen a Deák Erika Galéria nyerte az Artmagazin-díjat Nemes Márton műveit bemutató onemanshow-jával.
Nem szűnik meg a Fiatal Képzőművészek Stúdiója
„A megszűnés küszöbén a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület (FKSE)” – olvashattátok decemberben. Ezen most közös erővel, összefogással változtatni szeretnénk. Ebben rátok is számítunk!
December 30-án nyílik az ISBN nulladik kiállítása
Az év utolsó előtti napján nyíló projekt a retrospekcióval játszik, nem hagyva figyelmen kívül a művészt egyre gyakrabban hatalmába kerítő numerológiát és egy születési dátumot sem.
Így készült a 100. Artmagazin a Pauker Nyomdában!
Ott voltunk, amikor a 100. lapszámunk tartalma összeállt...
Az idők végezete
Hogy az időnek lenne vége, nehezen elképzelhető, a benne megvalósuló dolgoknak viszont tudjuk, hogy van.
A Budapesti Történeti Múzeum – Budapest Galéria kiírta a 2017-es Művészcsere program pályázatát
Budapest Főváros Önkormányzata megbízásából a Budapesti Történeti Múzeum – Budapest Galéria pályázatot hirdet a fővárosban élő és alkotó vizuális művészetekkel foglalkozók számára a 2018-as évre, alkotási, szakmai és művészeti kapcsolatépítési lehetőségre a következő helyekre:
Bécs, Salzburg, Krems, Strasbourg, Lisszabon, Helsinki (Vantaa), Párizs, Freising (Schafhof) és Gyergyószárhegy.
Focus on Hungary
Nagyjából mostanra pihenték ki a magyar galériák a bécsi viennacontemporary négy napján örömmel tapasztalt intenzív érdeklődést, figyelmet, a látogatók szünet nélküli áradatát. A régió egyik legfontosabb művészeti vásárán Magyarország állt a fókuszban, egy központi, tematikus kiállítással a 70-es évekből, amit szépen egészítettek ki a kereskedelmi galériák múzeumi színvonalú anyagai. Következzen alapos beszámolónk a Bécsben brillírozó magyar képzőművészetről.
Anyagunk létrejöttét a Budapest-Bécs tengelyen minőségi szolgáltatásaival, önálló irodákkal rendelkezésre álló Oppenheim Ügyvédi Iroda támogatta.
