Megjelent az Artmagazin tanulmány különszáma!

Azoknak pedig, akik kedvet kaptak a hosszabb lélegzetvételű, nagyobb elmélyülést igénylő cikkek olvasásához, készítettünk egy válogatott listát az eddigi Artmagazin tanulmányokból.

Az újságárusoknál hosszabb ideig kapható különszámunk olvasnivalói mellett most itt gyűjtöttük össze a magazin eddigi története során nálunk megjelent legizgalmasabb és legátfogóbb tanulmányokat. Azért, hogy akik szeretnek szorosabb szakmai szempontok mentén íródott cikkeket olvasni, a friss nyomtatott magazin tartalmaiból inspirálódva könnyebben megtalálják a következő nekik szóló tartalmat.

A legfrissebb magazin tartalomjegyzéke ezen a linken böngészhető.

Artmagazin 128 cover

A cikkeket ide gyűjtöttük, szerzők szerinti betűrendben – az egyes szövegek címére kattintva minden tanulmány azonnal elérhető.

Jó olvasást!
Artmagazin

Artmagazin 850x550px 300dpi 4


Babarczy Eszter: A test tényei – Bacon és Freud a Nemzeti Galériában

Bajkay Éva: Út a berlini Sturmtól a budapesti aukciókig – Hincz Gyula újabban előkerült konstruktív-szürrealista művei 

Bakos Katalin: Gúnykép vagy vágykép?  – Bortnyik Sándor: Mona Lisa a XX. században, 1961 

Barki Gergely: Attribúció, attrakció, absztrakció – Egy Huszár Vilmos-üvegablakterv esete Czóbel Bélával 

Barki Gergely: Berlini kirakós – A Berény-életmű szilánkjai egy walesi kis faluból és a lengyel regényirodalomból

Darabos Edit: Pöttyös, kockás, napkeresztes, virágmintás, avagy a modern életérzés – A bécsi Secession-kiállítás katalógusának utóélete

Dobó Gábor, Szeredi Merse Pál: Folyóirat-szerkesztők köztársasága – Hasonlóságok és kapcsolatok a belga és a magyar történeti avantgárdban 

Drienyovszki Zsófia: A mindenség nagy gömb alakjában ott lebeg kutató szemünk előtt... – Járitz Józsa élete, művészete, világfelfogása

Drienyovszki Zsófia: Egymást festő nők Párizsban – Járitz Józsa, Basch Edit és Amrita Sher-Gil barátsága

Fehér Dávid: Kemény / pop – Kemény György és a pop-art

Galácz Judit: S jött a zöld szamár, és helyesen bőgött… – Avagy a dada mint lehetőség a színház újragondolására

Gosztonyi Ferenc: „Ha Cézanne-nak igaza van, akkor igazam van nekem is”: A Nyolcakról

Gosztonyi Ferenc: „Másodkézből vesz a sajátjából” – Megjegyzések Ferenczy Károly utolsó alkotói korszakához 

Gosztonyi Ferenc: „Hommage à Cézanne” – Megjegyzések Berény Róbert Sziluettes kompozíciójáról (1911)

Hornyik Sándor: Duchamp St.Turba színe előtt – Marcel Duchamp és Szentjóby Tamás „művészetének” metszetei

Hornyik Sándor: A nő kísértései – Tatai Erszébet „feminista olvasókönyvéről”

Hornyik Sándor: Mérési problémák az absztrakt művészet körül – Gyarmathy Tihamér művészetének helye

Horváth Hilda: Emlékezés egyik legnagyobb műgyűjtőnkre, gróf Pálffy Jánosra

Keserű Luca: Utazás a piramis középpontja felé – Josef Albers Mexikóban

Kovács Ágnes: Gyönyörű dolgok, nagy művésznő volt! – Tina Blau kiállítása a Felső-Belvederében

Nárai Szilvia: A sorozat mint gondolkodási forma – Törvény és szimbólum Rákóczy Gizella festészetében 

Reichart Dóra: Felhőkarcolótól a kombinált bútorig

Révész Emese: „Remélem, nem vagyok modern” – Kondor Béláról – töredékekben

Schneider Ákos: Design az antropocén korban 

Szijártó Zsolt: Perifériából a centrumba – centrumból a perifériára – Schadl Jánosról és A város című festményéről

Szűcs Károly: Egy irritálóan érdekes életmű: Berki Viola

Tarbay János Gábor: A tápiószentmártoni szkíta szarvas nyomában

Toronyi Zsuzsanna: Az Amszterdami Haggada kulturális kapcsolatai

Vécsey Axel: Festetics László a magyar Herkules

Vécsey Axel: Vénusz újjászületése

Vécsey Axel: Raffaello ifjúja: Ippolito d’Este képmása

Vécsey Axel: Velence allegóriája – Paolo Veronese mennyezetképe a Szépművészeti Múzeumban

Vécsey Axel: A zarándok célba ért – A Szépművészeti Múzeum Luca Signorelli-képe

Vécsey Axel: A múzsák lázadása